Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Info fra Red.


Admin : Finder du fejl ved noget af sidens indhold, må du meget gerne sende os en lille besked, vi har opdateret til den nye version af PHP 7,2......

NSJV

MY VETERANTOG

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Transportorganisation bakker op om opfordring til fælles EU-regler
Transport-, bygnings- og boligministeren og miljø- og fødevareministeren opfordrer EU-Kommissionen til at arbejde for fælles EU-regler, der skal hindre svindel med forureningsbegrænsende udstyr i lastbiler. Transportorganisationen ITD bakker op om initiativet og vil understøtte forslaget i Bruxelles


· Ministre opfordrer til fælles EU-regler om NOx-snyd
Danske tests har vist, at lastbiler, der er udstyret med snydeanordninger, har op til 45 gange højere NOx-udledning end lastbiler med et velfungerende rensesystem. Snyd med lastbilers NOx-begrænsende udstyr sker typisk ved, at lastbilens rensesystem frakobles, hvilket resulterer i væsentlig forhøjet luftforurening. De ulovlige indgreb i lastbilerne sker typisk for at spare penge til drift og vedligeholdelse af lastbilernes NOx-begrænsende udstyr. Transportministeren og miljø- og fødevareministeren opfordrer på baggrund af snyd med NOx-renseudstyr i lastbiler tre EU-kommissærer til at arbejde for fælles EU-regler på området


· PostNord kører fortsat med udenlandske chauffører
Transportminister Ole Birk Olsen har - nærmest i kølvandet på sagen om de filippinske chauffører hos Kurt Beier Transport i Padborg - måttet svare på spørgsmål fra Folketingets Transportudvalg om chauffører, der måtte køre PostNord, der er ejet af den svenske og danske stat i fællesskab



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Langsigtet transport-politisk udspil nødvendigt: FDL-nej til flere lappeløsninger

NyhedEnhver, der beskæftiger sig med vejtransport, ved at trængslen på vejnettet er både konstant, og markant, stigende. Efter, at finanskrisen i 2009 slog alle hjem til start, er trængslerne taget til, hvilket øger behovet for fremkommelighed, flere, og ikke mindst bedre, rastepladser. Når så et så vigtigt emne skal debatteres, er det vigtigt at få alle nuancer med, herunder også stigende anvendelse af store traktorer og med landbrugsredskaber, der ofte fylder mere end den halve landevej. Derfor råber FDL, i forbindelse med landbrugets generelt udmærkede transport-politiske udspil, vagt i gevær.


FDL har en positiv holdning, når det drejer sig om den evigt manglende langsigtet trafikplanlægning omkring den danske infrastruktur. Men hvad skal vi med en forbindelse over Femern, som tyskerne ikke er særligt interesserede i? De ønsker i hvert fald ikke at være lige part i finansieringen. Og tyskerne virker lige så lidt interesserede i at få færdiggjort Femern-forbindelsen, som, efter FDL´s opfattelse, er den største hindring for, at en dansk infrastruktur på kort sigt vil lykkedes.


FDL prioriterede allerede for 30 år siden en fast forbindelse over Kattegat, og den prioritering løbet vi ikke fra, siger kontorleder Jens Groot. Den dag, vi har en færdigt etableret Kattegat-forbindelse, med plads til både biler og tog, kan vi konstatere, om der så er er brug for etablering af nye motorveje i Danmark. Ind til da, vil udbygning af de bestående motorveje printeres efter trafikpresset og ufremkommelighed.


Trafikkulturen på de danske motorveje mangler et markant løft. Her ville en bedre politi-patruljering generelt kunne reducere en del af de daglige unoder i trafikken, som de fleste af os oplever. Et af de store problemer, er den manglende afstand mellem køretøjerne i venstre vognbane, lige som en enkelt rotorblink kan skabe store problemer for trafikflov, og skabe øget risiko sammenstød i venstre vognbane, hvilket i mange tilfælde betyder kaos og midlertidig lukning af vejstrækninger.


Det danske motorvejsnet mangler kort og godt en dagligt, landsdækkende politi- patruljering. Og det til trods for, at en sådan omkostning, vil være selvfinansierende, bl.a. ved indtægter fra bøder, men også med hensyn til trængselsmæssige besparelser. Men der er også al mulig grund til at revurdere brugen af store traktorer og andre landbrugsredskaber, som både fylder, skaber kødannelser og indimellem uheld, understreger kontorleder Jens Groot.


Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd (FDL)

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.14 sekunder
24,267,254 Unikke besøg