Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Info fra Red.


Admin : Finder du fejl ved noget af sidens indhold, må du meget gerne sende os en lille besked, vi har opdateret til den nye version af PHP 7,2......

NSJV

MY VETERANTOG

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Transportorganisation bakker op om opfordring til fælles EU-regler
Transport-, bygnings- og boligministeren og miljø- og fødevareministeren opfordrer EU-Kommissionen til at arbejde for fælles EU-regler, der skal hindre svindel med forureningsbegrænsende udstyr i lastbiler. Transportorganisationen ITD bakker op om initiativet og vil understøtte forslaget i Bruxelles


· Ministre opfordrer til fælles EU-regler om NOx-snyd
Danske tests har vist, at lastbiler, der er udstyret med snydeanordninger, har op til 45 gange højere NOx-udledning end lastbiler med et velfungerende rensesystem. Snyd med lastbilers NOx-begrænsende udstyr sker typisk ved, at lastbilens rensesystem frakobles, hvilket resulterer i væsentlig forhøjet luftforurening. De ulovlige indgreb i lastbilerne sker typisk for at spare penge til drift og vedligeholdelse af lastbilernes NOx-begrænsende udstyr. Transportministeren og miljø- og fødevareministeren opfordrer på baggrund af snyd med NOx-renseudstyr i lastbiler tre EU-kommissærer til at arbejde for fælles EU-regler på området


· PostNord kører fortsat med udenlandske chauffører
Transportminister Ole Birk Olsen har - nærmest i kølvandet på sagen om de filippinske chauffører hos Kurt Beier Transport i Padborg - måttet svare på spørgsmål fra Folketingets Transportudvalg om chauffører, der måtte køre PostNord, der er ejet af den svenske og danske stat i fællesskab



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

FDL - Overdimensionerede landbrugs-køretøjer øger risikoen: Infrastrukturen skal ikke bruges som løftestang

NyhedNår så et så vigtigt emne som trafiksikkerhed og fremkommelighed også skal bruges som skohorn for udbredelse af kæmpe godstransporterende arbejdsredskaber, måske tilmed kørt af en dårligt uddannet maskinfører, på det sekundære vejnet, og så på et falsk grundlag, ja, så råber FDL, endnu en gang, vagt i gevær. For selv om der er flere gode elementer i landbrugets tanker om infrastruktur, er der altså nogle områder, vi er nødt til at have en seriøs dialog om.


Når det drejer sig om landbrugskøretøjer og traktorer, som er dimensioneret med større maksimal bredde, end den normale på 2,55 meter, burde disse traktorer kun køre på det offentlige vejnet som tomkørsel, flytning til arbejdsopgaver, og hjemkørsel efter afsluttet arbejdsopgave. Og det ville heller ikke skade, om dem, der sidder bag rattet af de store maskiner/redskaber, fik en særlig uddannelse. Det ville i hvert fald højne trafiksikkerheden betydeligt.


Eksemplet med en gyllespreder med en bredde på 3,30 meter, måske plus flagrende, løsthængende slanger, som transportenhed mellem gylletank og mark, via offentlig vej, skal forbydes, siger kontorleder Jens Groot, FDL. En gyllespreder med en bredde på 3.30 m., som kører med fuldt læs maks./plus på smalle biveje, kører permanent med højre hjulsæt halvt inde og halvt uden for asfalten. Den trykker asfalten i stykker vejbanen i stykker. De smalle biveje kan ikke klare det tunge akseltryk, og det samme gælder andre vejstrækninger.


Lastbiler med fuldt læs kører ikke, og hopper på, uden for asfaltkanten, for hvis de gør det, er der en betydelig risiko for at havne i grøften. Som udgangspunkt hører traktorer til på markerne. De lovmæssige krav til maskinføreren lever på ingen måde op til de krav, som stilles til chauffører, der udfører godstransport på gummihjul. FDL siger nej til, at infrastrukturen skal bruges som løftestang, for at opnå vægt og max dimensionerede mål for traktortransporter, som godstransporterende monstre på vejnettet, fastslår Jens Groot.


Fakta
• Maskinfører: Kan erhverve kørekort som 16 år - Ingen yderlig uddannelse kræves.
• Godschauffør: Kan erhverve kørekort som 18 år. Godskørsel kræver et 4 ugers bestået EU uddannelse kursus- til godstransport, som efterfølgende hvert 5 år kræver en opfølgende efteruddannelse.
• Ingeniøren: Undersøgelse: Gylletransport ødelægger vejene.
• Ny Grontmij-undersøgelse, udført for asfaltindustrien, viser, at store og brede landbrugsmaskiner øger sliddet på vejene med 34 procent.
• Transportpolitisk udspil: Ny vej frem for fødevareklyngen
• Udgivet af Landbrug & Fødevarer Axelborg, Axeltorv. KBN.
file:///C:/Users/JG/Downloads/LF-Transportpolitisk-udspil%20(3).pdf

https://ing.dk/artikel/undersoegelse-gylletransporter-oedelaegger-vejene-170336


Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd (FDL)

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.14 sekunder
24,267,142 Unikke besøg