Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Info fra Red.


Admin : Finder du fejl ved noget af sidens indhold, må du meget gerne sende os en lille besked, vi har opdateret til den nye version af PHP 7,2......

NSJV

MY VETERANTOG

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Transportorganisation bakker op om opfordring til fælles EU-regler
Transport-, bygnings- og boligministeren og miljø- og fødevareministeren opfordrer EU-Kommissionen til at arbejde for fælles EU-regler, der skal hindre svindel med forureningsbegrænsende udstyr i lastbiler. Transportorganisationen ITD bakker op om initiativet og vil understøtte forslaget i Bruxelles


· Ministre opfordrer til fælles EU-regler om NOx-snyd
Danske tests har vist, at lastbiler, der er udstyret med snydeanordninger, har op til 45 gange højere NOx-udledning end lastbiler med et velfungerende rensesystem. Snyd med lastbilers NOx-begrænsende udstyr sker typisk ved, at lastbilens rensesystem frakobles, hvilket resulterer i væsentlig forhøjet luftforurening. De ulovlige indgreb i lastbilerne sker typisk for at spare penge til drift og vedligeholdelse af lastbilernes NOx-begrænsende udstyr. Transportministeren og miljø- og fødevareministeren opfordrer på baggrund af snyd med NOx-renseudstyr i lastbiler tre EU-kommissærer til at arbejde for fælles EU-regler på området


· PostNord kører fortsat med udenlandske chauffører
Transportminister Ole Birk Olsen har - nærmest i kølvandet på sagen om de filippinske chauffører hos Kurt Beier Transport i Padborg - måttet svare på spørgsmål fra Folketingets Transportudvalg om chauffører, der måtte køre PostNord, der er ejet af den svenske og danske stat i fællesskab



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

København-Landskrona bør undersøges som ny forbindelse under Øresund

NyhedRepræsentanter for Landskrona Kommune i Skåne havde i dag foretræde for Folketingets Transportudvalg. Landskrona argumenterede for, at en ny jernbaneforbindelse mellem Landskrona og København bør undersøges som alternativ til en fast forbindelse mellem Helsingør og Helsingborg.

I øjeblikket analyserer danske og svenske myndigheder muligheden for en fast forbindelse mellem Helsingør og Helsingborg. Et vigtigt element mangler dog i denne undersøgelse: En jernbaneforbindelse mellem København og Landskrona; Europasporet. I dag havde Landskrona Kommune foretræde for Folketingets Transportudvalg og opfordrede til at lade Europasporet indgå i den dansk-svenske analyse som alternativ til togforbindelsen mellem Helsingør og Helsingborg.

”Der er mange fordele ved at flytte en ny togforbindelse under Øresund nogle kilometer sydpå fra Helsingør-Helsingborg til København-Landskrona. Fra Landskrona kan man bygge en forbindelse, hvor der også kan køre godstog, hvilket man ikke kan fra Helsingør. Det vil betyde, at man kan fjerne godstrafik fra Øresundsbroen og Københavns Lufthavn, så der kan blive plads til flere passagertog. Derudover bliver rejsetiderne mellem Sjælland og Skåne markant mindre med Europasporet end med en forbindelse mellem Helsingør og Helsingborg”, siger Torkild Strandberg, borgmester i Landskrona.

Når Femern-forbindelsen åbner, forventes godstrafikken at øge med 80 procent, hvilket vil medføre en kraftig belastning af Øresundsbroen. Med Europasporet skaber man en effektiv godskorridor mellem Skandinavien, Tyskland og resten af Europa, hvilket muliggør at mere gods kan transporteres med tog frem for lastbil, hvilket er positivt både for miljøet og trængslen på vejene. Derudover vil de kortere rejsetider mellem Sjælland og Skåne skabe en større og mere effektiv arbejdsmarkedsregion i Greater Copenhagen.

”Det er vigtigt, at vi fokuserer på, hvilke udfordringer en ny Øresundsforbindelse skal løse og sørger for, at en beslutning bygger på et fuldstændigt grundlag. Jeg synes, at de danske politikere var lydhøre og udviste stor interesse i Europasporet, så jeg ser optimistisk på muligheden for, at Europasporet kan indgå i den dansk-svenske analyse”, siger Torkild Strandberg.

Fakta om Europasporet:

Europasporet er et forslag til en ny togforbindelse under Øresund for regional-, fjern- og godstog. Europasporet gør afstandene i Øresundsregionen mindre og knytter regionen sammen med resten af Skandinavien mod nord og Europa mod syd. Med Europasporet kan personer og varer enkelt, hurtigt og miljørigtigt komme rundt i regionen. Når rejsetiderne forkortes, bliver arbejdsmarkedsregionen større og effektiviteten, produktiviteten og væksten øges. Med Europasporet kan mere gods transporteres med tog frem for lastbil, hvilket er positivt for både miljøet og trængslen på vejene.

Læs mere om Europasporet på www.europasparet.se


Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.15 sekunder
24,267,170 Unikke besøg