Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Info fra Red.


Admin : Finder du fejl ved noget af sidens indhold, må du meget gerne sende os en lille besked, vi har opdateret til den nye version af PHP 7,2......

NSJV

MY VETERANTOG

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Transportorganisation bakker op om opfordring til fælles EU-regler
Transport-, bygnings- og boligministeren og miljø- og fødevareministeren opfordrer EU-Kommissionen til at arbejde for fælles EU-regler, der skal hindre svindel med forureningsbegrænsende udstyr i lastbiler. Transportorganisationen ITD bakker op om initiativet og vil understøtte forslaget i Bruxelles


· Ministre opfordrer til fælles EU-regler om NOx-snyd
Danske tests har vist, at lastbiler, der er udstyret med snydeanordninger, har op til 45 gange højere NOx-udledning end lastbiler med et velfungerende rensesystem. Snyd med lastbilers NOx-begrænsende udstyr sker typisk ved, at lastbilens rensesystem frakobles, hvilket resulterer i væsentlig forhøjet luftforurening. De ulovlige indgreb i lastbilerne sker typisk for at spare penge til drift og vedligeholdelse af lastbilernes NOx-begrænsende udstyr. Transportministeren og miljø- og fødevareministeren opfordrer på baggrund af snyd med NOx-renseudstyr i lastbiler tre EU-kommissærer til at arbejde for fælles EU-regler på området


· PostNord kører fortsat med udenlandske chauffører
Transportminister Ole Birk Olsen har - nærmest i kølvandet på sagen om de filippinske chauffører hos Kurt Beier Transport i Padborg - måttet svare på spørgsmål fra Folketingets Transportudvalg om chauffører, der måtte køre PostNord, der er ejet af den svenske og danske stat i fællesskab



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

FDL, - Den frie organisationsret er åbenbart "en by i Rusland”: Politikerne er de rette skyldige

NyhedDet skabte megen debat, da LO, på vegne af 3F´s Transportgruppe indledte en sympati-konflikt mod HM Transport i Hejnsvig. Debatten er taget til, og får ikke lov til at dø i stilhed, for nu retter formanden for Frie Danske Lastbilvognmænd, FDL, Christian Jensen, en sønderlemmende kritik mod politikerne på Christiansborg. Politikerne er, efter Christian Jensens opfattelse, skyld i, at danskernes frie ret til at organisere sig, trædes under fode af såvel LO som DA. Nærmest som var den frie organisationsret en ”by i Rusland”.


Hvordan kan det lade sig gøre at indlede en konflikt mod en virksomhed, som allerede er overenskomstdækket, og har orden i tingene, siger Christian Jensen. Til trods for, at Menneskeretsdomstolen og domstolens Charter fastslår, at der er frihed til både at vælge eller fravælge organisation, lukker politikerne øjnene for det pres, som LO og DA lægger på især mindre virksomheder, som er bange for at miste deres kørsel, hvis ikke de makker ret og indgår en aftale med eksempelvis 3F.


De rette skyldige er politikerne og Dansk Arbejdsgiverforening, fordi de ikke har vilje til at handle, selv om de, gentagne ganske, er gjort opmærksom på dette stigende problem. Kan det virkeligt være i pagt med DA´s måde at have et frit og liberalt samfund på, at nogle kan tvinges til noget, som de højeste myndigheder har fastslået, er ulovligt? Hvorfor er DA, DI, DTL, ATL så passive? Det må være frygten for at miste kontingentkroner, som får dem til at spille med på LO´s galej.

Det er efter FDL´s opfattelse i orden, at man går efter de virksomheder, som ikke har orden i tingene, og som eksempelvis underbetaler eller på anden måde fusker sig til en genvej for at tjene penge. For der er nok af fuskere og snydere at tage fat på, men dem lader man i fred og jagter især mindre vognmands-virksomheder. Det er på, ingen måde, acceptabelt, at man i 2018 kan tvinge virksomheder ind i en organisation.


Hvordan kan paragraf 11 i hovedaftalen i det hele taget underkende en klar afgørelse fra Menneskerettighedsdomstolen? Det er en afgørelse, der er helt oppe på traktat-niveau, og det er skræmmende, at de danske politikere lader hånt om så soleklar en afgørelse. spørger Christian Jensen. Derfor efterlyser jeg et konkret svar fra Dansk Arbejdsgiverforening, fastslår Christian Jensen.


Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd (FDL)

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.14 sekunder
24,267,304 Unikke besøg