Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Besøgende

· Gæster online: 8

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 6
· Nyeste bruger: bankmand77

Antal Besøg

728 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< Oktober 2018 >>
Ma Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
Udskriv og scan med din smartphone:

GH Truck

Dtl magasinet

NSJV

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 00:41:07
[A] Dan F Joergensen 03:03:18
[SA] Skovsgaard 4 uger

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 19
[M] Jan 37

Seneste kommentarer

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Transportnyhederne

· Landmand har spærret vej med jord og halmballer
Martin Lund Madsen, der driver landbrug ved Vejen i Sydjylland, har spærret vejen for bilister og andre trafikanter på et stykke af Skovgårdsvej vest for byen


· Strækningskontrol kan løse problem med hurtigtkørende bilister
Øresundsbroen har gennem årene fået mange henvendelser fra pendlere, der ønsker en mere effektiv fartkontrol i tunnelen og på Øresundsbroen, da det skaber utryghed, når nogle bilister kører med meget høje hastigheder. For at løse problemet effektivt, foreslår både Øresundsforbindelsen og Rådet for Sikker Trafik, at man som et forsøg indfører strækningskontrol på Øresundsforbindelsen


· Nogle bilister kører på Øresundsbroen med over 200 km/t - det skaber bekymring
Nye målinger fra Københavns Politi viser, at nogle bilister overtræder hastighedsgrænsen på Øresundsforbindelse med op over 100 procent. Københavns Politi har målt hastigheder op til 209 km/t på strækningen. Øresundsbroen og Rådet for Sikker Trafik foreslår, at der indføres strækningskontrol for at forebygge, at der sker trafikulykker, fordi bilister bryder Færdselsloven ved at køre mere end tilladt



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

FDL - Regeringens klimaudspil ligner valgoplæg: Og hvad med finansieringen?

NyhedKommentar af Preben von Skjoeth, FDL.

Der er allerede sagt mange ting, både for og imod regeringens ny klimaudspil, som i formiddag tirsdag d. 9. september, blev præsenteret. Men uanset om man er for, eller imod regeringens udspil, tårner en række problemer op. For med et forventet reduktionsbehov på 32-37 millioner ton CO2, er det mere end tvivlsomt, om regeringen kan lave op til målet og forventningerne. Udspillet dækker bl.a. 26 millioner ton med en forventning om, at et farvel til benzin- og dieselbiler får tallet til at stige.


Selv om størstedelen af EU-landene går med, hvad jeg tvivler stærkt på, er muligt, er det utopi, og naivitet, at tro, bilproducenterne retter sig ind så hurtigt. Der er tale om enorme omstillinger, som kræver milliarder, og derfor tror jeg ikke på projektet. Ej heller, selv om jeg er tilhænger af initiativer for at værne miljøet.


Regeringens udspil minder lidt for meget om et valgoplæg, især når man ser på regeringens hidtidige indsats.


Ideen med el-transport i byerne, lyder for nogle tillokkende, men når det drejer sig om de større afstande, kniber det mere med logikken – og hvor skal finansieringen komme fra. Det er ikke nok at hæve afgifter på andre områder, og de penge, der er afsat til at afskaffe brændeovne, som i den grad forurener, er ikke store nok. Derfor når man næppe målet. Så er det lettere bare at give transport og landbruget skylden.

fakta om transport-udspil

• Efter 2030 må der ikke sælges nye benzin- og dieselbiler

• Salg af nye plug-in hybridbiler skal stoppes i 2035 for at bane vej for en million nye elbiler.

• Der afsættes 80 millioner kroner til hurtig-lade stande for elbiler

• Registreringsafgiften på grønne biler for under 400.000 kroner fjernes i 2019 og 2020.

• Fra 2030 må ingen busser i byerne udlede luftforurening eller CO2.

• Allerede i 2020 skal busser være CO2-neutrale.

• Fra 2030 vil benzin- og dieselbiler være fortid i taxabranchen
• .
• I de største byer indføres nye miljøzoner med særlige krav til lastbiler, busser og varebiler.

FDL-Nyt vil, ved en senere lejlighed gå mere i detaljer omkring Euro-normer m.m. for lastbiler, busser og varebiler,


Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd (FDL)

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.19 sekunder
24,021,959 Unikke besøg