Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

 « December 2018 » 
Søn Man Tir Ons Tor Fre Lør
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Ingen fødselsdage

Ingen Events

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Elektrisk Citaro gør én helt elektrisk
Med en batterikapacitet på 243 kWh er Mercedes-Benz’ nye eCitaro med en el-motor ved hvert baghjul en behagelig køreoplevelse for chauffører og passagerer - hele dagen igennem. Og den skal som udgangspunkt kun have elektrisk behandling om natten, når den holder i depot. Mercedes-Benz er dog indstillet på at levere en eCitaro med pantograf på taget, for de kunder, der har behov eller ønsker mulighed for supplerende hurtig ladning i løbet af dagen. Magasinet Bus havde i begyndelsen af december lejlighed til en længere køretur i en eCitato i Mannheim og omegn


· Busvognmand i Brørup fik den første
Papuga A/S i Brørup fik et par uger før jul leveret det første eksemplar af den helt nye dobbeltdækker Setra 531DT, der er registreret i Danmark. Carsten Papuga fortæller til Magasinet Bus, at den nye dobbeltdækker, der ud over chaufføren har plads til 79 passagerer og en rejseleder, som noget af det første skal hjælpe med at køre julerejsende ud og hjem for FlixBus


· Polske el-busser kører på nul-emmissionslinie i Frakkfurt
Den polske busproducent, Solaris, har leveret fem el-busser, der er sat ind på en særlig nul-emissionslinie - linie 75 , der er ren elektrisk og forbinder to uddannelsesområder i Frankfurt am Main



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

FDL - Regeringens klimaudspil ligner valgoplæg: Og hvad med finansieringen?

NyhedKommentar af Preben von Skjoeth, FDL.

Der er allerede sagt mange ting, både for og imod regeringens ny klimaudspil, som i formiddag tirsdag d. 9. september, blev præsenteret. Men uanset om man er for, eller imod regeringens udspil, tårner en række problemer op. For med et forventet reduktionsbehov på 32-37 millioner ton CO2, er det mere end tvivlsomt, om regeringen kan lave op til målet og forventningerne. Udspillet dækker bl.a. 26 millioner ton med en forventning om, at et farvel til benzin- og dieselbiler får tallet til at stige.


Selv om størstedelen af EU-landene går med, hvad jeg tvivler stærkt på, er muligt, er det utopi, og naivitet, at tro, bilproducenterne retter sig ind så hurtigt. Der er tale om enorme omstillinger, som kræver milliarder, og derfor tror jeg ikke på projektet. Ej heller, selv om jeg er tilhænger af initiativer for at værne miljøet.


Regeringens udspil minder lidt for meget om et valgoplæg, især når man ser på regeringens hidtidige indsats.


Ideen med el-transport i byerne, lyder for nogle tillokkende, men når det drejer sig om de større afstande, kniber det mere med logikken – og hvor skal finansieringen komme fra. Det er ikke nok at hæve afgifter på andre områder, og de penge, der er afsat til at afskaffe brændeovne, som i den grad forurener, er ikke store nok. Derfor når man næppe målet. Så er det lettere bare at give transport og landbruget skylden.

fakta om transport-udspil

• Efter 2030 må der ikke sælges nye benzin- og dieselbiler

• Salg af nye plug-in hybridbiler skal stoppes i 2035 for at bane vej for en million nye elbiler.

• Der afsættes 80 millioner kroner til hurtig-lade stande for elbiler

• Registreringsafgiften på grønne biler for under 400.000 kroner fjernes i 2019 og 2020.

• Fra 2030 må ingen busser i byerne udlede luftforurening eller CO2.

• Allerede i 2020 skal busser være CO2-neutrale.

• Fra 2030 vil benzin- og dieselbiler være fortid i taxabranchen
• .
• I de største byer indføres nye miljøzoner med særlige krav til lastbiler, busser og varebiler.

FDL-Nyt vil, ved en senere lejlighed gå mere i detaljer omkring Euro-normer m.m. for lastbiler, busser og varebiler,


Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd (FDL)

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.24 sekunder
24,614,020 Unikke besøg