Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

 « December 2018 » 
Søn Man Tir Ons Tor Fre Lør
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Ingen fødselsdage

Ingen Events

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Elektrisk Citaro gør én helt elektrisk
Med en batterikapacitet på 243 kWh er Mercedes-Benz’ nye eCitaro med en el-motor ved hvert baghjul en behagelig køreoplevelse for chauffører og passagerer - hele dagen igennem. Og den skal som udgangspunkt kun have elektrisk behandling om natten, når den holder i depot. Mercedes-Benz er dog indstillet på at levere en eCitaro med pantograf på taget, for de kunder, der har behov eller ønsker mulighed for supplerende hurtig ladning i løbet af dagen. Magasinet Bus havde i begyndelsen af december lejlighed til en længere køretur i en eCitato i Mannheim og omegn


· Busvognmand i Brørup fik den første
Papuga A/S i Brørup fik et par uger før jul leveret det første eksemplar af den helt nye dobbeltdækker Setra 531DT, der er registreret i Danmark. Carsten Papuga fortæller til Magasinet Bus, at den nye dobbeltdækker, der ud over chaufføren har plads til 79 passagerer og en rejseleder, som noget af det første skal hjælpe med at køre julerejsende ud og hjem for FlixBus


· Polske el-busser kører på nul-emmissionslinie i Frakkfurt
Den polske busproducent, Solaris, har leveret fem el-busser, der er sat ind på en særlig nul-emissionslinie - linie 75 , der er ren elektrisk og forbinder to uddannelsesområder i Frankfurt am Main



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

FDL - Trafikal klima-omstilling koster milliarder: Social dumping kan hindre vognmænds investeringer

NyhedKommentar af Preben von Skjoeth, FDL.

Det helt store spørgsmål omkring regeringens klimaudspil, er ubetinget hvor pengene skal hentes. For det vil koste rigtigt mange milliarder at droppe fossile brændstoffer, og dermed miste mange milliarder i indtægt fra registreringsafgift og ejerafgift. Og så kan den sociale dumping blive den helt store knast, fordi der reelt ikke er gjort ret meget for at skabe mere lige konkurrencesituation, og hvis ikke der sker noget effektivt, vil det gøre konkurrencen endnu mere skæv.


Vi slipper naturligvis ikke for at betale bilafgifter, men vognmandsbranchen er i næsten samme situation som landbruget. Hvilket vil sige, at der ikke er råd til nye, store investeringer. Hvilket igen giver de plattenslagere, som scorer kagen via social dumping, og underbetalte udenlandske chauffører, en ekstra fordel via lave lønninger. Derfor er det ekstra vigtigt at inddrage den sociale dumping i forhandlingerne. Men hvor logisk, det end vil være, tvivler jeg på det felt.


Regeringen har desværre ikke meldt ret meget ud om finansieringen. Det eneste, vi er sikre på, er at den kæmpemæssige regning, bliver sendt videre til forbrugerne. Lyse udsigter, må man vist, lidt syrligt, konkludere. Det gør ikke sagen bedre, at der i den grad mangler konkrete forslag og planer, som erhvervslivet kan forholde sig til. Rygter om, at højere billetpriser skal være med til at finansiere el-busserne, vil der næppe være flertal for. Skatteminister Karsten Lauritzen siger, at el-biler under 400.000 kr. de første år ikke skal betale afgift.


En ting er etableringen af tusindvis af lade-standere, som vil koste et mega stort beløb. Noget helt andet er, hvordan man som vognmand skal få råd til at investere i den ny, og kostbare, teknologi. Her må en investeringsplan være på sin plads. Det kræver en hel del kapital, for det er de færreste vognmænd, som kan lægge flere millioner på bordet, for at få nye, energi-venlige lastbiler. Selv om der er mange år at løbe på, er der tale om den hidtil største omlægning, og den slags koster.


Ikke mindst derfor, er det ekstra vigtigt, ja nærmest altafgørende, at kampen mod social dumping intensiveres, så vi kan få bremset snyltere med postkasseselskaber og underbetalte udenlandske chauffører.


Beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen har i dag, tirsdag d. 9.september, lovet at bevilge ekstra penge til kampen mod social dumping, når ordningen udløber næste år. Men vi har desværre alt for ofte, især med LA og ikke mindst Venstre, oplevet, at løfter er et og efterfølgende handling er noget ganske andet. Nærmest som en by i Rusland.


Det er et paradoks, at alle partier på Christiansborg udmærket godt ved, hvordan der svindles - uden reelt at gøre noget ved problematikken. Udover at sende virkningsløse bandbuller mod snylterne, som er komplet ligeglade, fordi de har velbetalte lobbyister og valgstøttede borgerlige politikere til at tale deres sag. Men vi er nået dertil, hvor snak og fine ord ikke er nok. Vi er kørt ind i et folketingsår, der ender med et valg, og derfor er partierne tvunget til at komme ud af buskene. Hvor længe lader de stå til, og hvor mange flere skal miste deres job til udlændingene?


Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd (FDL)

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.13 sekunder
24,613,907 Unikke besøg