Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Besøgende

· Gæster online: 4

· Brugere online: 1
Admin

· Antal brugere: 6
· Nyeste bruger: bankmand77

Antal Besøg

704 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< Oktober 2018 >>
Ma Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
Udskriv og scan med din smartphone:

GH Truck

Dtl magasinet

NSJV

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin Online Online
[A] Dan F Joergensen 02:16:31
[SA] Skovsgaard 4 uger

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 19
[M] Jan 37

Seneste kommentarer

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Transportnyhederne

· Hollandsk lastbilchauffør er blevet dømt for narkosmugling
Betjente fra Særlig Efterforskning Vest og Østjyllands Politi var klar, da tre danskere 15. december sidste år modtog en lastbil fyldt med hash og kokain. Politiet tiltalte som et resultat af den efterfølgende efterforskningen tre mænd, som nu har været en tur i retten for at få deres dom


· Glostrup-virksomhed overtager skraldet i Aarhus Kommune
Fra mandag 29. oktober får 105.000 ud af 160.000 husstande i Aarhus Kommune besøg af nye skraldebiler. Det hidtidige selskab, RenoNorden, meddelte i april, at det ville trække sig fra opgaven. Den nye virksomhed er Glostrup-virksomheden HCS


· Amsterdam og Milano-området får direkte godsforbindelse med tog
Islandske Samskip kobler endnu en mulighed for kombinerede transporter på sine nord-syd forbindelser. Der sker med en ny direkte forbindelse mellem Melzo ved Milano i Norditalien og Amsterdam i Holland



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

ATL - Lastbilerne er – næsten – fyldt op

NyhedDer er kommet mere gods og mindre ledig plads i lastbilerne. Omkring 70 procent af kapaciteten er udnyttet, viser nye tal fra Danmarks Statistik. Esbjerg Gods bekræfter, at der er mere gods i bilerne end tidligere. Det skyldes travlhed og en større opmærksomhed på at fylde bilerne op.

Esbjerg Gods har omkring 100 lastbiler, som fragter stykgods rundt i hele landet. Og der bliver proppet mere gods ind i bilerne nu, end der gjorde for få år siden.

- Der er meget gods, som skal fragtes. Og så sidder vi hele tiden og ser på, hvordan vi kan fylde bilerne op, siger Peter Kristiansen, der er controller hos Esbjerg Gods.

Virksomheden har for eksempel skiftet løftevognene på lastbilerne ud med stablere. De kan løfte godset op på et ekstra dæk i op til 1,8 meters højde. Det betyder, at der kan komme 5-6 paller mere på hver bil.

Peter Kristiansen ærgrer sig dog over, at prisen på at fragte gods er blevet så lav, at virksomheden har svært ved at tjene penge.

- Konkurrencen er meget hård, og priserne er for lave, siger Peter Kristiansen.

Omkring finanskrisen var det kun 55 procent af kapaciteten i lastbilerne, som blev udnyttet. Men siden er der gradvist kommet mere gods i bilerne, så vi nu ligger på en udnyttelse omkring 70 procent, viser tallene fra Danmarks Statstik.

Chefkonsulent i ATL Bent Bejstrup mener, at den økonomiske krise for ti år siden på sin vis har hjulpet vognmændene.

- Det fik mange vognmænd til at optimere driften. Og det kan de udnytte nu, hvor de har travlt, siger han.

Bent Bejstrup understreger, at der er en øvre grænse for, hvor stor en del af kapaciteten, det er muligt at udnytte.

- Det er svært at forestille sig en situation, hvor man kan tage nyt gods med, hver gang man sætter noget af. Tankvogne bliver for eksempel tømt i løbet af en arbejdsdag. Det er formålet med det hele, understreger han.


Kilde: ATL.

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.13 sekunder
24,021,535 Unikke besøg