Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Besøgende

· Gæster online: 6

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 6
· Nyeste bruger: bankmand77

Antal Besøg

712 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< Oktober 2018 >>
Ma Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
Udskriv og scan med din smartphone:

GH Truck

Dtl magasinet

NSJV

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 00:14:22
[A] Dan F Joergensen 02:36:33
[SA] Skovsgaard 4 uger

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 19
[M] Jan 37

Seneste kommentarer

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Transportnyhederne

· Strækningskontrol kan løse problem med hurtigtkørende bilister
Øresundsbroen har gennem årene fået mange henvendelser fra pendlere, der ønsker en mere effektiv fartkontrol i tunnelen og på Øresundsbroen, da det skaber utryghed, når nogle bilister kører med meget høje hastigheder. For at løse problemet effektivt, foreslår både Øresundsforbindelsen og Rådet for Sikker Trafik, at man som et forsøg indfører strækningskontrol på Øresundsforbindelsen


· Nogle bilister kører på Øresundsbroen med over 200 km/t - det skaber bekymring
Nye målinger fra Københavns Politi viser, at nogle bilister overtræder hastighedsgrænsen på Øresundsforbindelse med op over 100 procent. Københavns Politi har målt hastigheder op til 209 km/t på strækningen. Øresundsbroen og Rådet for Sikker Trafik foreslår, at der indføres strækningskontrol for at forebygge, at der sker trafikulykker, fordi bilister bryder Færdselsloven ved at køre mere end tilladt


· Hollandsk lastbilchauffør er blevet dømt for narkosmugling
Betjente fra Særlig Efterforskning Vest og Østjyllands Politi var klar, da tre danskere 15. december sidste år modtog en lastbil fyldt med hash og kokain. Politiet tiltalte som et resultat af den efterfølgende efterforskningen tre mænd, som nu har været en tur i retten for at få deres dom



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

De første nye Scania til Forsvaret efter fem års forberedelser

LastDet har været en lang, grundig og kompliceret proces, men både køber og sælger kalder det allerede en succes. For nylig fik Forsvaret leveret 22 spritnye lastbiler af Scania Danmark A/S, og dermed blev en samlet levering af op til 950 nye Scania over de næste syv år skudt i gang. De mange nye lastbiler skal erstatte en flåde på ca. 1.300 ældre og pensionsmodne militærkøretøjer.



Scania Danmarks adm. direktør Marcus Holm kunne midt i september overrække nøglerne til 22 nye Scania R 450 sættevognstrækkere til Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse. Det skete næsten fem år efter, at Forsvaret i slutningen af 2013 tog de første skridt i den indkøbsproces, der skal føre til udskiftning af mere end 1.300 pensionsmodne køretøjer.

Udgør rygraden i Forsvarets lastbilflåde de næste 20 år
Undervejs i indkøbsprocessen meldte et antal interesserede leverandører sig i kampen om den store ordre på de mange militærkøretøjer, og efter et intenst udskilningsløb med omfattende evalueringer og testkørsler stod Scania i marts 2017 tilbage med en underskrevet kontrakt på den samlede leverance. Den omfatter en blanding af landevejs- og terrænkøretøjer herunder panserede køretøjer, som de kommende ca. 20 år skal udgøre rygraden i Forsvarets lastbilflåde.

- Vi har i de senere år arbejdet intensivt på dette store lastbilindkøb. Det har været en lang proces, men det har også været en lærerig, positiv og meget udviklende proces. Gennem hele forløbet har Scania vist sig at være en professionel partner, og vi glæder os til at fortsætte samarbejdet, sagde vicechef ved Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, brigadegeneral Anders Mærkedahl Pedersen til overdragelsesceremonien af de første lastbiler.

- Vi har virkelig arbejdet intensivt med at afdække Forsvarets mange forskellige behov til køretøjsflåden. Som noget nyt har vi puljet lastbilindkøbet på vegne af alle myndigheder inden for Forsvarsministeriets koncern, så vi får en enhedsflåde. Det giver stordriftsfordele på økonomi, teknik, service og vedligeholdelse. Vi har desuden testet køretøjerne til det yderste og fået værdifuld feedback fra de brugere, der skal leve med køretøjerne til daglig, tilføjede Anders Mærkedahl Pedersen.

Scania Danmarks adm. direktør Marcus Holm overrækker nøgle til vicechef ved Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, brigadegeneral Anders Mærkedahl Pedersen


Ser frem til samarbejdet
- Det er vigtigt at gøre klart, at samarbejdet mellem Forsvaret og Scania strækker sig langt videre end opbygning og levering af lastbiler. Vores samarbejde omhandler i stor grad alle de facetter, der omkranser den verden, lastbilerne skal indgå i. Det er bl.a. teknisk-, uddannelses- og logistikmæssig support til Forsvarets mange servicefaciliteter rundt om i landet, sagde Marcus Holm fra Scania Danmark ved overdragelsen af de nye lastbiler.

- Samarbejdet eksisterer på mange niveauer og på tværs af vores organisationer såvel globalt som lokalt. Og jeg er ikke i tvivl om, at det netop er dette samarbejde, der er en vigtig faktor for, at projektet er lykkedes indtil nu og fortsat vil lykkes, fastslog han.

10 nye lastbiler om måneden
De første 22 af de mange hundrede nye lastbiler er af typerne R 450 A4x2NA og R 450 A6x4NA, dvs. hhv. 2- og 3-akslede sættevognstrækkere til landevejskørsel. De er leveret i Forsvarets karakteristiske farver men med forholdsvis ”civile” specifikationer, og senere i år følger yderligere ca. 50 nye Scania af forskellige typer.

Ved udgangen af 2018 vil Forsvaret således have fået leveret godt 70 nye Scania, og fra og med 2019 og adskillige år frem kommer der yderligere ca. 10 nye Scania til hver måned. I slutningen af 2020 forventes de første pansrede varianter at blive leveret, og året efter vil der også indgå terrængående lastbiler i leverancerne.

I Scanias leverancer vil der både indgå 2-, 3- og 4-akslede lastbiler. Grundtanken i Forsvarets nye lastbilindkøb er, at selve lastbilerne skal udgøre en mobil platform for de mange forskellige typer udstyr, som både Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet og Hjemmeværnet råder over. Udstyret monteres efter et modulprincip på og i forskellige typer containere, der hurtigt kan monteres og afmonteres i forhold til det udstyr, der er brug for i en given situation.

Ud over de standardiserede køretøjer vil nogle af de nye Scania dog blive opbygget til bl.a. blokvognskørsel, med kran og til andre specialopgaver, hvor containerløsningen ikke egner sig.

Modulopbyggede lastbiler med modulopbyggede opbygninger
Blandt de produktegenskaber, som Scania har lagt vægt på i udbudsrunden op til kontraktunderskrivelsen, var det unikke modulsystem, der gør Scania i stand til at levere et meget bredt udvalg af lastbiler til forskellige opgaver ved brug af et forholdsvis lille antal hovedkomponenter. Det gælder f.eks. førerhuse, motorer, chassiser, transmissioner og aksler, der kan kombineres på et utal af måder.

Med Scanias modulopbyggede lastbilprogram i kombination med Forsvarets modulopbyggede opbygninger og udstyr i containere vil Forsvaret derfor kunne løse såvel logistiske såvel som operationelle opgaver baseret på samme produktplatform. Det giver maksimal fleksibilitet og er samtidig med til at optimere den samlede investering.

Takket være modulprincippet både på lastbilerne og deres opbygninger fastlåses de derfor ikke til bestemte arbejdsopgaver, hvilket er en af grundende til at mindske størrelsen på Forsvarets fremtidige lastbilsflåde.

Kilde: Scania

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.24 sekunder
24,021,659 Unikke besøg