Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Besøgende

· Gæster online: 7

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 6
· Nyeste bruger: bankmand77

Antal Besøg

731 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< Oktober 2018 >>
Ma Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
Udskriv og scan med din smartphone:

GH Truck

Dtl magasinet

NSJV

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 00:45:02
[A] Dan F Joergensen 03:07:13
[SA] Skovsgaard 4 uger

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 19
[M] Jan 37

Seneste kommentarer

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Transportnyhederne

· Flere fynboer skal have sig et rejsekort
Knap 60.000 fynboer har fået anskaffet sig et rejsekort. Men FynBus vil gerne have, at endnu flere har et kort liggende i pungen, som noget helt naturligt. Derfor sætter FynBus gang i en stor og bred reklameindsats, der skal få fynboerne til at bestille sig et rejsekort


· Landmand har spærret vej med jord og halmballer
Martin Lund Madsen, der driver landbrug ved Vejen i Sydjylland, har spærret vejen for bilister og andre trafikanter på et stykke af Skovgårdsvej vest for byen


· Strækningskontrol kan løse problem med hurtigtkørende bilister
Øresundsbroen har gennem årene fået mange henvendelser fra pendlere, der ønsker en mere effektiv fartkontrol i tunnelen og på Øresundsbroen, da det skaber utryghed, når nogle bilister kører med meget høje hastigheder. For at løse problemet effektivt, foreslår både Øresundsforbindelsen og Rådet for Sikker Trafik, at man som et forsøg indfører strækningskontrol på Øresundsforbindelsen



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

Lilleholt: Vi havde håbet på højere ambitioner

NyhedEt flertal af EU’s klimaministre landede sent i aftes et udspil til forhandlingerne, der var mindre ambitiøst, end Danmark ønskede.


EU’s klimaministre har tirsdag været samlet i Luxembourg, hvor de blev enige om et udspil om CO2-krav til bilproducenterne i EU. Reduktionskravet landede på 35 pct. i 2030 for biler og 30 pct. for varebiler. Foruden et reduktionskrav indeholder aftalen også et incitament til producenterne om at producere flere grønne biler, som eksempelvis el- og hybridbiler. Men med Rådets aftale igår aftes, er det ikke muligt at sikre tilstrækkeligt med klimavenlige biler på de europæiske veje til at leve op til EU’s langsigtede forpligtelser i Parisaftalen.

”Jeg vil ikke lægge skjul på, at jeg er skuffet over det resultat, der blev opnået i går. Der skal noget mere til, hvis vi skal svare på det klimaet kræver, og som FN’s IPCC rapport mandag slog fast med syvtommersøm. Vi skal sende et meget tydeligt signal til bilindustrien om, at der for alvor skal sætte skub i den grønne omstilling af transportsektoren. For en grønnere bilpark er uhyre vigtig i kampen mod klimaforandringerne”, siger energi-, forsynings- og klimaminister Lars Chr. Lilleholt (V).

Transportsektoren står for godt 20 pct. af EU’s samlede CO2-udledninger. Udledninger, der forventes at stige, hvis ikke der stilles højere CO2-krav til bilproducenterne. Aftalen er derfor et helt centralt element i den grønne omstilling af transportsektoren.

Rådets udspil vil indgå i de kommende forhandlinger med Parlamentet, som allerede starter i dag. I torsdags vedtog Parlamentet en aftale om at arbejde for 40 pct. reduktion i CO2-udledningen fra biler i 2030 samt en skærpet incitamentsstruktur. Muligheden for at lande en mere ambitiøs aftale, er derfor stadig til stede.

Ministeren understreger, at Danmark kæmpede for et mål på mindst 40 pct. reduktion.

”Vi har arbejdet benhårdt sammen med en række andre lande for at trække aftalen i en mere ambitiøs retning. Vi er der ikke endnu, men forhandlingerne er ikke slut. Jeg er glad for den ambitiøse aftale, som Parlamentet landede på i sidste uge. Vi vil bruge de kommende forhandlinger til at trække forslaget i en mere ambitiøs retning”, siger energi-, forsynings- og klimaminister Lars Chr. Lilleholt.

Fakta om aftalen
•På rådsmødet igår aftes blev ministrene enige om et reduktionskrav på 35 pct. for personbiler i 2030 og 30 pct. for varebiler i 2030.
•En incitamentsstruktur til fremme af nul-og lavemissionskøretøjer med en salgsandel på 15 pct. i 2025 og 35 pct. fra 2030
•Næste skridt er de såkaldte triologforhandlinger, hvor repræsentanter fra Kommissionen, Rådet og Parlamentet skal nå til enighed om den endelige aftale.


Kilde: Energi-, Forsynings- og Klimaministeriet

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.15 sekunder
24,021,992 Unikke besøg