Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Besøgende

· Gæster online: 11

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 6
· Nyeste bruger: bankmand77

Antal Besøg

723 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< Oktober 2018 >>
Ma Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
Udskriv og scan med din smartphone:

GH Truck

Dtl magasinet

NSJV

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 00:18:39
[A] Dan F Joergensen 02:40:50
[SA] Skovsgaard 4 uger

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 19
[M] Jan 37

Seneste kommentarer

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Transportnyhederne

· Strækningskontrol kan løse problem med hurtigtkørende bilister
Øresundsbroen har gennem årene fået mange henvendelser fra pendlere, der ønsker en mere effektiv fartkontrol i tunnelen og på Øresundsbroen, da det skaber utryghed, når nogle bilister kører med meget høje hastigheder. For at løse problemet effektivt, foreslår både Øresundsforbindelsen og Rådet for Sikker Trafik, at man som et forsøg indfører strækningskontrol på Øresundsforbindelsen


· Nogle bilister kører på Øresundsbroen med over 200 km/t - det skaber bekymring
Nye målinger fra Københavns Politi viser, at nogle bilister overtræder hastighedsgrænsen på Øresundsforbindelse med op over 100 procent. Københavns Politi har målt hastigheder op til 209 km/t på strækningen. Øresundsbroen og Rådet for Sikker Trafik foreslår, at der indføres strækningskontrol for at forebygge, at der sker trafikulykker, fordi bilister bryder Færdselsloven ved at køre mere end tilladt


· Hollandsk lastbilchauffør er blevet dømt for narkosmugling
Betjente fra Særlig Efterforskning Vest og Østjyllands Politi var klar, da tre danskere 15. december sidste år modtog en lastbil fyldt med hash og kokain. Politiet tiltalte som et resultat af den efterfølgende efterforskningen tre mænd, som nu har været en tur i retten for at få deres dom



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

METROARBEJDET UNDER JORDEN HAR TOPPRIORITET

MetroDer er under et år til, at Cityringen åbner. For at kunne åbne den nye metrolinje næste sommer får anlægsarbejdet under jorden topprioritet. Det betyder, at der rokeres på en del aktiviteter i gadeplan.

Arbejdet på Cityringen er nu inde i sin sidste fase, og der arbejdes målrettet for at få den nye metrolinje M3 klar til åbning næste sommer. På stationerne arbejdes ihærdigt med at få færdiggjort den arkitektoniske indretning og de mekaniske og elektriske installationer for at kunne sikre den efterfølgende testkørsel og den endelige sikkerhedsgodkendelse til at kunne køre med passagerer.

Arbejdet skrider fremad, og flere metrostationer har fået installeret vægbeklædning, rulletrapper, elevatortårne, automatiske perrondøre, ovenlys, beklædning af lofte og gulve samt mange af de andre elementer, som skal installeres, inden Cityringen kan åbne.

Men der skal sikres en høj fremdrift med de arkitektoniske arbejder i de kommende måneder for ikke at genere fremdriften i det efterfølgende arbejde. Cityringens anlægsentreprenør, CMT, har sat flere folk på opgaven. Samtidig har Metroselskabet sammen med entreprenørerne valgt at omlægge en række arbejder i gadeplan for at kunne prioritere arbejdet under jorden.

”Vi vurderer, at vi kan åbne i sommeren 2019. Vi har fire milepæle frem mod næste sommer, og har identificeret fire risici: den arkitektoniske færdiggørelse af stationerne, de mekaniske og elektriske arbejder, testkørsel og sikkerhedsgodkendelser. Det kræver en målrettet indsats, og det forudsætter, at hele organisationen følger risici og fremdrift nøje. Når der opstår problemer, skal vi hurtigt finde løsninger sammen med CMT og Ansaldo STS, så Cityringen kan åbne som planlagt,” siger Jørn Neergaard Larsen, bestyrelsesformand i Metroselskabet.

For at kunne åbne Cityringen skal Metroselskabet og dets entreprenører nå fire milepæle. Der er tale om, at en række mål skal være opnået ved hver milepæl. Den sidste milepæl er den endelige sikkerhedsgodkendelse, hvor myndighederne giver tilladelse til, at metroen må køre med passagerer. Denne godkendelse kan først gives tæt på åbningstidspunktet. Årsagen er, at inden godkendelsen kan gives, og metroen må køre med passagerer, skal togsystemet i en periode være afprøvet og testet i normal drift med personale, men uden passagerer.

”Vi får mange spørgsmål om, hvornår vi åbner Cityringen, og vi ved, at der er rigtig mange, der glæder sig til at kunne tage Cityringen i brug. Derfor har vi besluttet at orientere vores ejere og offentligheden løbende om fremdriften frem mod åbningen. Vi skal nå de vigtige milepæle frem mod næste sommer, og der kan opstå uforudsete udfordringer. Først når vi har den endelige sikkerhedsgodkendelse fra myndighederne til at køre med passagerer, kan vi reelt sætte en åbningsdato på,” siger Jørn Neergaard Larsen.

De største risici er pt. følgende:
• arkitektoniske arbejder
• mekaniske og elektriske arbejder
• testkørsler
• sikkerhedsgodkendelser

Se faktaark her


Kilde: Metroselskabet

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.21 sekunder
24,021,787 Unikke besøg