Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

 « December 2018 » 
Søn Man Tir Ons Tor Fre Lør
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Ingen fødselsdage

Ingen Events

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Elektrisk Citaro gør én helt elektrisk
Med en batterikapacitet på 243 kWh er Mercedes-Benz’ nye eCitaro med en el-motor ved hvert baghjul en behagelig køreoplevelse for chauffører og passagerer - hele dagen igennem. Og den skal som udgangspunkt kun have elektrisk behandling om natten, når den holder i depot. Mercedes-Benz er dog indstillet på at levere en eCitaro med pantograf på taget, for de kunder, der har behov eller ønsker mulighed for supplerende hurtig ladning i løbet af dagen. Magasinet Bus havde i begyndelsen af december lejlighed til en længere køretur i en eCitato i Mannheim og omegn


· Busvognmand i Brørup fik den første
Papuga A/S i Brørup fik et par uger før jul leveret det første eksemplar af den helt nye dobbeltdækker Setra 531DT, der er registreret i Danmark. Carsten Papuga fortæller til Magasinet Bus, at den nye dobbeltdækker, der ud over chaufføren har plads til 79 passagerer og en rejseleder, som noget af det første skal hjælpe med at køre julerejsende ud og hjem for FlixBus


· Polske el-busser kører på nul-emmissionslinie i Frakkfurt
Den polske busproducent, Solaris, har leveret fem el-busser, der er sat ind på en særlig nul-emissionslinie - linie 75 , der er ren elektrisk og forbinder to uddannelsesområder i Frankfurt am Main



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

METROARBEJDET UNDER JORDEN HAR TOPPRIORITET

MetroDer er under et år til, at Cityringen åbner. For at kunne åbne den nye metrolinje næste sommer får anlægsarbejdet under jorden topprioritet. Det betyder, at der rokeres på en del aktiviteter i gadeplan.

Arbejdet på Cityringen er nu inde i sin sidste fase, og der arbejdes målrettet for at få den nye metrolinje M3 klar til åbning næste sommer. På stationerne arbejdes ihærdigt med at få færdiggjort den arkitektoniske indretning og de mekaniske og elektriske installationer for at kunne sikre den efterfølgende testkørsel og den endelige sikkerhedsgodkendelse til at kunne køre med passagerer.

Arbejdet skrider fremad, og flere metrostationer har fået installeret vægbeklædning, rulletrapper, elevatortårne, automatiske perrondøre, ovenlys, beklædning af lofte og gulve samt mange af de andre elementer, som skal installeres, inden Cityringen kan åbne.

Men der skal sikres en høj fremdrift med de arkitektoniske arbejder i de kommende måneder for ikke at genere fremdriften i det efterfølgende arbejde. Cityringens anlægsentreprenør, CMT, har sat flere folk på opgaven. Samtidig har Metroselskabet sammen med entreprenørerne valgt at omlægge en række arbejder i gadeplan for at kunne prioritere arbejdet under jorden.

”Vi vurderer, at vi kan åbne i sommeren 2019. Vi har fire milepæle frem mod næste sommer, og har identificeret fire risici: den arkitektoniske færdiggørelse af stationerne, de mekaniske og elektriske arbejder, testkørsel og sikkerhedsgodkendelser. Det kræver en målrettet indsats, og det forudsætter, at hele organisationen følger risici og fremdrift nøje. Når der opstår problemer, skal vi hurtigt finde løsninger sammen med CMT og Ansaldo STS, så Cityringen kan åbne som planlagt,” siger Jørn Neergaard Larsen, bestyrelsesformand i Metroselskabet.

For at kunne åbne Cityringen skal Metroselskabet og dets entreprenører nå fire milepæle. Der er tale om, at en række mål skal være opnået ved hver milepæl. Den sidste milepæl er den endelige sikkerhedsgodkendelse, hvor myndighederne giver tilladelse til, at metroen må køre med passagerer. Denne godkendelse kan først gives tæt på åbningstidspunktet. Årsagen er, at inden godkendelsen kan gives, og metroen må køre med passagerer, skal togsystemet i en periode være afprøvet og testet i normal drift med personale, men uden passagerer.

”Vi får mange spørgsmål om, hvornår vi åbner Cityringen, og vi ved, at der er rigtig mange, der glæder sig til at kunne tage Cityringen i brug. Derfor har vi besluttet at orientere vores ejere og offentligheden løbende om fremdriften frem mod åbningen. Vi skal nå de vigtige milepæle frem mod næste sommer, og der kan opstå uforudsete udfordringer. Først når vi har den endelige sikkerhedsgodkendelse fra myndighederne til at køre med passagerer, kan vi reelt sætte en åbningsdato på,” siger Jørn Neergaard Larsen.

De største risici er pt. følgende:
• arkitektoniske arbejder
• mekaniske og elektriske arbejder
• testkørsler
• sikkerhedsgodkendelser

Se faktaark her


Kilde: Metroselskabet

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.21 sekunder
24,613,844 Unikke besøg