Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

 « December 2018 » 
Søn Man Tir Ons Tor Fre Lør
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Ingen fødselsdage

Ingen Events

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Elektrisk Citaro gør én helt elektrisk
Med en batterikapacitet på 243 kWh er Mercedes-Benz’ nye eCitaro med en el-motor ved hvert baghjul en behagelig køreoplevelse for chauffører og passagerer - hele dagen igennem. Og den skal som udgangspunkt kun have elektrisk behandling om natten, når den holder i depot. Mercedes-Benz er dog indstillet på at levere en eCitaro med pantograf på taget, for de kunder, der har behov eller ønsker mulighed for supplerende hurtig ladning i løbet af dagen. Magasinet Bus havde i begyndelsen af december lejlighed til en længere køretur i en eCitato i Mannheim og omegn


· Busvognmand i Brørup fik den første
Papuga A/S i Brørup fik et par uger før jul leveret det første eksemplar af den helt nye dobbeltdækker Setra 531DT, der er registreret i Danmark. Carsten Papuga fortæller til Magasinet Bus, at den nye dobbeltdækker, der ud over chaufføren har plads til 79 passagerer og en rejseleder, som noget af det første skal hjælpe med at køre julerejsende ud og hjem for FlixBus


· Polske el-busser kører på nul-emmissionslinie i Frakkfurt
Den polske busproducent, Solaris, har leveret fem el-busser, der er sat ind på en særlig nul-emissionslinie - linie 75 , der er ren elektrisk og forbinder to uddannelsesområder i Frankfurt am Main



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Ny undersøgelse: Autobranchen kan sikre stor gevinst på serviceaftaler men svimlende få tilbyder dem

NyhedBrancheundersøgelse:
Værksteder har kæmpe potentiale for at opbygge loyalitet gennem serviceaftaler

49% af de danske bilejere vægter tryghed som det vigtigste, når de skal vælge værksted. Alligevel gør 18% af værkstederne intet for at sikre kundeloyalitet, viser en undersøgelse fra AnalyseDanmark med deltagelse af knap 1200 bilejere og 200 værksteder.

Både værksteder og forhandlere kæmper i dag en kamp for at holde på deres kunder og på fortsat at sikre indtjeningen. Undersøgelsen fra AnalyseDanmark viser, at det kun er 36,2% af dem der køber bil, der efterfølgende bruger forhandleren til service. Det betyder altså, at ved 2 ud af 3 bilsalg ser forhandleren aldrig kunden igen.

- At kunne opbygge loyalitet er helt afgørende i en autobranche, hvor bilejere ofte går efter den billigste løsning. I stedet for at maksimere værdien af det enkelte servicebesøg eller bilsalg, har det mere værdi på sigt at kunne sikre, at kunderne bliver ved med at vende tilbage. En fast serviceaftale repræsenterer derfor den største enkeltstående mulighed for at sikre, at ens kunder bliver ved med at vende tilbage til det samme værksted, siger Claus T. Hansen, Group CEO hos softwarehuset OmniCar.

Mangler kendskab til softwareløsninger
69% af de adspurgte værksteder tilbyder ikke faste serviceaftaler til deres kunder, og kun 11% af bilejerne fik tilbudt en fast serviceaftale ved sidste værkstedsbesøg. Det på trods af, at 37% af de adspurgte bilejere i høj eller nogen grad ønsker sig en fast serviceaftale.

Et af de firmaer, der er begyndt at bruge serviceaftaler, er Flex-A Automobiler, der har værksted i Ballerup og Birkerød. Her oplever Jesper Hestbek, at serviceaftaler er en klar fordel:

- Serviceaftaler giver en markant ekstra omsætning og gode muligheder for mersalg og bedre service, siger Jesper Hestbek.

Men der er altså stadig mange værksteder, der ikke tilbyder faste serviceaftaler. Det kan hænge sammen med, at 60% af værkstederne ikke har kendskab til software, der eksisterer til at håndtere serviceaftaler. Af andre årsager nævner værkstederne bl.a., at det er besværligt, at det tager tid, og at de mangler viden om, hvordan man gør.

- Undersøgelsen viser tydeligt, hvordan vi på den ene side har bilejerne, der ønsker serviceaftaler, og vi på den anden side har vi værksteder og forhandlere, der søger efter nye måder at opbygge kundeloyalitet på. Hos OmniCar har vi udviklet et værktøj, der gavner begge parter, slutter Claus T. Hansen.


------

Om OmniCar
OmniCar leverer cloud- og abonnementsbaseret softwareløsninger til autobranchen. Vores ’service agreement management’ løsning, OMNICAR SAM, repræsenterer den største enkeltstående indtjeningsmulighed for værksteder og forhandlere i dag. Vi gør forhandlere og værksteder i stand til at øge deres omsætning, forbedre værkstedernes produktivitet og spare administrationsomkostninger. Alt dette samtidig med at de kan levere bedre kundeoplevelser og øge den enkelte kundes værdi gennem en langvarig relation. Som et software-hus er vi dedikeret til at udvikle ‘state-of-the-art’ løsninger, som målbart understøtter forhandlernes og værksteders evne til at maksimere indtjeningen.

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.12 sekunder
24,613,392 Unikke besøg