Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 10

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Fra fotoalbummet...

Ulykke Patientforeningen
Dtl magasinet
Nyeste artikler
GH Truck Training
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
GH Truck Training
Arbejdstilsynet
Amukurs.dk
Job i Transport
Nordsjaellands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
Ny undersøgelse: Autobranchen kan sikre stor gevinst på serviceaftaler men svimlende få tilbyder dem
NyhedBrancheundersøgelse:
Værksteder har kæmpe potentiale for at opbygge loyalitet gennem serviceaftaler

49% af de danske bilejere vægter tryghed som det vigtigste, når de skal vælge værksted. Alligevel gør 18% af værkstederne intet for at sikre kundeloyalitet, viser en undersøgelse fra AnalyseDanmark med deltagelse af knap 1200 bilejere og 200 værksteder.

Både værksteder og forhandlere kæmper i dag en kamp for at holde på deres kunder og på fortsat at sikre indtjeningen. Undersøgelsen fra AnalyseDanmark viser, at det kun er 36,2% af dem der køber bil, der efterfølgende bruger forhandleren til service. Det betyder altså, at ved 2 ud af 3 bilsalg ser forhandleren aldrig kunden igen.

- At kunne opbygge loyalitet er helt afgørende i en autobranche, hvor bilejere ofte går efter den billigste løsning. I stedet for at maksimere værdien af det enkelte servicebesøg eller bilsalg, har det mere værdi på sigt at kunne sikre, at kunderne bliver ved med at vende tilbage. En fast serviceaftale repræsenterer derfor den største enkeltstående mulighed for at sikre, at ens kunder bliver ved med at vende tilbage til det samme værksted, siger Claus T. Hansen, Group CEO hos softwarehuset OmniCar.

Mangler kendskab til softwareløsninger
69% af de adspurgte værksteder tilbyder ikke faste serviceaftaler til deres kunder, og kun 11% af bilejerne fik tilbudt en fast serviceaftale ved sidste værkstedsbesøg. Det på trods af, at 37% af de adspurgte bilejere i høj eller nogen grad ønsker sig en fast serviceaftale.

Et af de firmaer, der er begyndt at bruge serviceaftaler, er Flex-A Automobiler, der har værksted i Ballerup og Birkerød. Her oplever Jesper Hestbek, at serviceaftaler er en klar fordel:

- Serviceaftaler giver en markant ekstra omsætning og gode muligheder for mersalg og bedre service, siger Jesper Hestbek.

Men der er altså stadig mange værksteder, der ikke tilbyder faste serviceaftaler. Det kan hænge sammen med, at 60% af værkstederne ikke har kendskab til software, der eksisterer til at håndtere serviceaftaler. Af andre årsager nævner værkstederne bl.a., at det er besværligt, at det tager tid, og at de mangler viden om, hvordan man gør.

- Undersøgelsen viser tydeligt, hvordan vi på den ene side har bilejerne, der ønsker serviceaftaler, og vi på den anden side har vi værksteder og forhandlere, der søger efter nye måder at opbygge kundeloyalitet på. Hos OmniCar har vi udviklet et værktøj, der gavner begge parter, slutter Claus T. Hansen.


------

Om OmniCar
OmniCar leverer cloud- og abonnementsbaseret softwareløsninger til autobranchen. Vores ’service agreement management’ løsning, OMNICAR SAM, repræsenterer den største enkeltstående indtjeningsmulighed for værksteder og forhandlere i dag. Vi gør forhandlere og værksteder i stand til at øge deres omsætning, forbedre værkstedernes produktivitet og spare administrationsomkostninger. Alt dette samtidig med at de kan levere bedre kundeoplevelser og øge den enkelte kundes værdi gennem en langvarig relation. Som et software-hus er vi dedikeret til at udvikle ‘state-of-the-art’ løsninger, som målbart understøtter forhandlernes og værksteders evne til at maksimere indtjeningen.

Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.