Transport 2019
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 5

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Chaufførnyt
Fra fotoalbummet...

Ulykke Patientforeningen
Nyeste artikler
GH Truck Training
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Arbejdstilsynet
Amukurs.dk
Job i Transport
Nordsjaellands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Nettog Hobby
SIG NÆRMER TIDEN,- -IGEN- - OG HVA` SÅ ?
DebatDen tidsbegrænsende parkering,- gælder KUN på statens rastepladser !

OG,- der findes talrige regler for parkering,- rundt om i kommunerne også !

MEN nu nærmer vi os "Juleferien",- - og hvad sker der så ?

Det betyder vel,- at samtlige "offentlige" parkeringspladser,- er berørt af regler ?


TILBAGE ER DER,- - DE "PRIVATE" PARKERINGSOMRÅDER,- - -OG KUN DEM !

Der er en væsentlig forskel på,- om det er "hverdag" eller "ferietid",- når der nu skal findes opbevaring af flere hundrede lastbiler,- der efterlades i Danmark,- når de mange udenlandske chauffører,- rejser hjem på Juleferie. Problemet er præcis det samme,- som det har været i en årrække efterhånden,- uden at nogen har haft ønsker om at gribe ind. MEN nu er der så kommet "andre boller på suppen",- efter de nye regler,- med "max. 25 timers" parkering på statens rastepladser,- og at flere kommuner "har fået øje på",- egne regler for dette fænomen.

Faktisk står vi nu med et væsentligt begrænset udvalg af muligheder,- når de mange lastbiler IGEN bliver efterladt i Danmark,- i Juleferien. Det betyder reelt, -at man kun kan opbevare disse lastbiler,- på private områder,- altså hos virksomheder,- eller betalingspladser. Det vil være direkte ulovligt,- at efterlade lastbiler på tilfældige steder,- rundt om i landet,- i henhold til de kommunale regler for parkering,- uanset hvor "stramt" man plejer at håndhæve disse. På statsejet grund,- vil det være totalt umuligt,- at efterlade lastbiler i mere end 25 timer,- selv sagt.

SÅ,- med mindre man IGEN finder én eller anden diffus forståelse at dette problem,- så bliver alle "brugerne" af disse lastbiler,- tvunget til at lade dem efterlade lastbilerne hos dem,- til trods for at man "til hverdag" ikke vil kendes ved dem,- bortset fra,- når de levere,- eller afhenter gods. De mange "bortforklaringer" der gennem mange år er kommet fra dem der skulle håndhæve lovene,- kan man ikke bruge nu,- da der er kommet tidsbegrænset parkering på statens rastepladser,- og flere og flere kommuner håndhæver de regler de er hos dem.

Spændende om man finder de gamle undskyldninger frem igen,- og kalder håndhævelsen for dette problem for " for omfattende",- som man tidligere gjorde det med "45-timers-hvil". MÅSKE er vi i den situation,- at der på det Politiske plan,- husker på at vi nærmer os et Folketingsvalg,- og derfor ikke finder trang til at være SÅ behjælpelig,- som man plejer at være. OG,- så må vi også afvente noget andet spændende,-nemlig omkring de Filippinske chauffører,- som flere virksomheder har hentet til landet. De har jo en "kontrakt" der først giver en
"hjemrejse" efter to år. Skal de så opholde sig i Danmark i Juleferien,- og HVOR skal de bo i den periode ?


ER JEG ENE OM,- - AT FINDE DETTE SPÆNDENDE ?
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.