Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

 « January 2019 » 
Søn Man Tir Ons Tor Fre Lør
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ingen fødselsdage

Ingen Events

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Nye initiativer skal forebygge alvorlige ulykker på transportområdet
Beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen (V) vil sætte gang i en indsats mod arbejdsulykker i på transportorådet. Indsatsen kommer i forlængelse af den foreløbige opgørelse over dødsulykker i 2018, der viser, at der på området for godstransport med lastbil har været syv dødsulykker i løbet af året. Ud over dødsulykkerne har området også mange ulykker set i forhold til antallet af ansatte


· S-tog kan være en mulighed på sporet frem mod flere tog til tiden på Kystbanen
Fire nordsjællandske borgmestre og regionsrådsformanden for Region Hovedstaden fik mandag præsenteret for muligheden for at sætte en screening af muligheden for S-tog til Helsingør i gang


· Regeringen vil undersøge vejen frem for en ny motorvej i Hovedstadsområdet
VLAK-Regeringen vil som led i sit hovedstadsudspil, der blandt andet skal forbedre fremkommeligheden, sætte gang i en forundersøgelse af en ny motorvej i den sydlige Ring 5-korridor fra Køge til Frederikssundsmotorvejen. Samtidig vil VLAK-Regeringen sætte gang i en planlægningsundersøgelse i den nordlige del af Ring 5 med det formål at forbedre beslutningsgrundlaget for eventuelle indsnævringer i korridoren, der er et op til én kilometer bredt og 60 kilometer langt landområde, der er udlagt til et eventuelt byggeri af en ny motorvej vest for Hovedstadsområdet fra Køge i syd og til Helsingør i nord



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Spar miljøgebyret – vælg regummierede dæk

Nyhed300 kr. sparet pr. køretøj på nye dæk – det kan godt blive til en pæn, årlig besparelse på den samlede flåde. Vælger du regummierede dæk, sparer du nemlig miljøgebyret på 75 kr. pr. dæk – og samtidig sparer du miljøet for en stor belastning.


I Danmark bliver alle nye lastvogns- og busdæk pålagt et miljøgebyr på 75 kr. pr. dæk. På regummierede dæk betales der derimod ikke miljøgebyr, hvis man kan påvise, at dækket er hentet i Danmark, hvor afgiften har været betalt én gang (da dækket var nyt).

”I Danmark har vi en helt unik returtagningsordning, hvor man betaler miljøgebyr på alle nye dæk. Gebyret er med til at finansiere, at brugte dæk bliver indsamlet og enten genanvendt eller destrueret, så vi holder dækket i et lukket miljø-kredsløb,” fortæller produktchef Niels Nielsen fra Bridgestone.

Fabrikschef David Galvin fra Bridgestones regummieringsfabrik Tobøl supplerer: ”Man kan vel sige, at miljøgebyret er en slags adgangsbillet for hver enkelt, nyt dæk for at komme med i returtagningsordningen, og så kan man vælge at bruge dækket én gang og kassere det, eller man kan vælge at genbruge det. Akkurat samme princip, som vi kender fra vores flaskepantsystem.”

Sporing af hvert enkelt dæk gennem hele dækkets levetid
Hver måned rapporterer Tobøl til Dækbranchens Miljøfond, hvad de har hentet, hos hvem og hvornår, fortæller David Galvin: ”Det bliver nøje kortlagt, hvor dækkene kommer fra, og hvert eneste dæk kan spores helt tilbage til kunden. Det er også jo en sporing, som SKAT er interesseret i – bliver der fx importeret dæk fra udlandet, uden at der betales afgift, så kan vi spore det, når dækket afhentes.”

Få dine egne karkasser retur med ny slidbane
Sporingen af hvert enkelt dæk tjener også et andet og mere kunderettet formål, fortæller David Galvin: ”Mange af vores kunder vil gerne have lige præcis deres egne karkasser retur, når de er blevet regummieret, eller de vil have dokumentation for, at deres kasserede dæk deponeres forsvarligt. Vi kan levere begge dele.”

Sidste år hentede Tobøl ca. 30.000 dæk hos sine kunder. ”Vi henter også dæk hos kunder, hvor det måske bare er 20 dæk, vi skal afsted efter. Vi tjener ikke på at indsamle dækkene, men sikrer, at de ikke bare smides ud,” siger David Galvin.

Regummierede Bandag-dæk til alle formål og kørselsforhold
Bridgestones regummierede dæk fra Tobøl sælges under navnet Bandag. De fås lige som nye dæk i en lang række mønstre til alle formål og kørselsforhold, fortæller Niels Nielsen: ”Alle Bridgestone-dæk fås også som Bandag, så er man fx glad for R-serien, så kan man få Bandag-dæk med samme mønster.”

Beregn dine besparelser
Er du nysgerrig efter at vide, hvad du kan spare på Bandag-dæk i forhold til nye dæk? Beregn dine besparelser på bandag.eu/savings-calculator.

Kilde: Bridgestone

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0,10 sekunder
24,947,125 Unikke besøg