Chaufførnyt
Græsted Veterantræf
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 5

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Fra fotoalbummet...

Ulykke Patientforeningen
Dtl magasinet
Nyeste artikler
GH Truck Training
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
GH Truck Training
Arbejdstilsynet
Amukurs.dk
Job i Transport
Nordsjaellands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
ENDELIG BLEV MAN ENIGE,- - - ELLER BLEV MAN ?
DebatJa så bliver "Vejpakken" trods alt,- til virkelighed !

Spørgsmålet er så,- om det vil ændre på ret meget !

JA,- det vil ændre på ret meget,- -men hvordan vil ændringen vise sig ?

Nu kan vi så afvente,- en uddybende redegørelse,- for de enkelte "punkter" !


DOG MANGLER DER NOGET RET AFGØRENDE !

Der mangler noget væsentligt,- og altafgørende,- i det man nu er blevet "enige om" i samtlige medlemslande i EU Vi har nu fået nogle "hovedpunkter",- der klart og tydeligt indikerer,- at man jar tænkt sig at tage problemerne alvorligt. Selvfølgelig er "sent" bedre end "aldrig",- og derfor er det ret spændende at blive oplyst om,- hvad der ligger i de enkelte punkter. Her hæfter jeg mig særligt ved linien : "Klare udstationeringsregler for chaufføre" !

Der findes jo allerede "klare regler for udstationering",- men de bliver bare aldrig anvendt,- eller ihvertfald aldrig efter hensigten,- og ALTID efter en National udgave ! Derfor bliver det endnu en gang spændende at opleve,- de enkelte landes "forståelse" eller "fortolkning" af det sæt regler,- der bliver fremlagt senere. Som på alle andre områder i den store "Lovjungle" fra EU,- har tiden været præget af Nationale udgaver,- der gjorde plads til både "smuthuller" og "kattelemme".

Efter EU-domstolens klare og tydelige afklaring omkring "hvil i førerhuset",- kan det ikke være overraskende,- at man blev enige om : "Opretholdelse af forbuddet mod hvil i førerhuset". MEN,- her skal vi også afvente en nærmere redegørelse,- hvor der bliver vedtaget et reelt krav om håndhævelse,- af disse regler. Danmark har jo ikke som flere andre lande,- ønsket at håndhæve netop dette forhold,- da man fandt det FOR omfattende. Nu bliver der dog gjort nogle "tilfældige" små tiltag,- på dette område.

En "karensperiode" kom der med i "Vejpakken",- og det kan man så mene om,- hvad man vil. MEN jeg har personligt ingen "våde drømme" omkring effekten af netop dette tiltag ? Her mener JEG personligt,- at denne del af "Vejpakken" blot skal tjene som "noget for noget",- helt afhængig af det endelige indhold i reglerne for udstationering. Dette fordi det er MIN klare mening,- at HVIS man regnes for "udstationeret" når man opholder sig i et land,- under de konditioner vi oplever det i dag,- ja så vil man sikre sig,-at de "billige løsninger" opholder sig i "dyre lande",- så kort tid som overhovedet muligt. "FIDUSEN" forsvinder jo,- når lønnen bliver anstændig.

Der mangler et punkt,- om "aflivning" af de såkaldte "postkassefirmaer",- som man hele tiden har haft med i "debatten",- men ikke har et punkt omkring. Hvorfor mon det ? Jeg mangler også et punkt, -der pålægger medlemslandene at følge de originale tekster i EU-lvgivningen,- og dermed gøre det ulovligt at anvende Nationale udgaver ! Her kommer så lige,- de seks "hovepunkter" medlemslandene endelig er blevet enige om :


Fakta:
De centrale punkter i den nye Vejpakke, som de europæiske transportministre er enige om:


- De nuværende cabotageregler bibeholdes, men der indføres en karensperiode på fem dage for at bekæmpe systematisk cabotagekørsel
- Der indføres cabotageregler for vejdelen af en kombineret transport.
- Klare udstationeringsregler for chauffører.
- Tidlig indførsel af den intelligente tachograf til at skabe bedre muligheder for kontrol.
- Opretholdelse af forbuddet mod hvil i førerhuset.
- Regler for varebiler i international transport.


Der KAN naturligvis være andre og mere uddybende oplysninger,- eller "forståelser" af resultatet,- men dette er det eneste jeg har fået kendskab til,- og kan være behæftet med forhold,-der IKKE er fyldestgørende.

HVOR LÆNGE SKAL MAN MON NU BRUGE,- - - PÅ AT FÅ "RESULTATET" ENDELIG VEDTAGET ?
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.