Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

 « December 2018 » 
Søn Man Tir Ons Tor Fre Lør
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Ingen fødselsdage

Ingen Events

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

NSJV

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Grøn transport er i fokus på forårets transpormesse
MCH Messecenter Herning sætter fokus på omstillingen til bæredygtige drivmidler, når kommuner, politikere og private virksomheder inviteres til konferencen Grøn Transport 2019, der finder sted under transportmessen i Herning i dagene 21.-23. marts 2019


· Vejdirektoratet tester smallere vognbaner
Hvor smalle vognbaner kan bilerne i fremtiden nøjes med? Det spørgsmål arbejder Vejdirektoratet med at finde et svar på. Det sker ved hjælp at tre-fire biler udstyret med Lane Keeping Assistance-systemer


· Toldkontrol fandt skunk i international bus
Toldstyrelsen kontrollerede tirsdag klokken 18 en international bus, der var ankommet fra Tyskland. Ved toldekspeditionen i Nørre Alslev fandt medarbejderne fra Told 0,6 gram skunk hos en 29-årig udenlandsk mand, og 0,6 gram skunk hos en 22-årig mand fra Odense



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

ENDELIG BLEV MAN ENIGE,- - - ELLER BLEV MAN ?

DebatJa så bliver "Vejpakken" trods alt,- til virkelighed !

Spørgsmålet er så,- om det vil ændre på ret meget !

JA,- det vil ændre på ret meget,- -men hvordan vil ændringen vise sig ?

Nu kan vi så afvente,- en uddybende redegørelse,- for de enkelte "punkter" !


DOG MANGLER DER NOGET RET AFGØRENDE !

Der mangler noget væsentligt,- og altafgørende,- i det man nu er blevet "enige om" i samtlige medlemslande i EU Vi har nu fået nogle "hovedpunkter",- der klart og tydeligt indikerer,- at man jar tænkt sig at tage problemerne alvorligt. Selvfølgelig er "sent" bedre end "aldrig",- og derfor er det ret spændende at blive oplyst om,- hvad der ligger i de enkelte punkter. Her hæfter jeg mig særligt ved linien : "Klare udstationeringsregler for chaufføre" !

Der findes jo allerede "klare regler for udstationering",- men de bliver bare aldrig anvendt,- eller ihvertfald aldrig efter hensigten,- og ALTID efter en National udgave ! Derfor bliver det endnu en gang spændende at opleve,- de enkelte landes "forståelse" eller "fortolkning" af det sæt regler,- der bliver fremlagt senere. Som på alle andre områder i den store "Lovjungle" fra EU,- har tiden været præget af Nationale udgaver,- der gjorde plads til både "smuthuller" og "kattelemme".

Efter EU-domstolens klare og tydelige afklaring omkring "hvil i førerhuset",- kan det ikke være overraskende,- at man blev enige om : "Opretholdelse af forbuddet mod hvil i førerhuset". MEN,- her skal vi også afvente en nærmere redegørelse,- hvor der bliver vedtaget et reelt krav om håndhævelse,- af disse regler. Danmark har jo ikke som flere andre lande,- ønsket at håndhæve netop dette forhold,- da man fandt det FOR omfattende. Nu bliver der dog gjort nogle "tilfældige" små tiltag,- på dette område.

En "karensperiode" kom der med i "Vejpakken",- og det kan man så mene om,- hvad man vil. MEN jeg har personligt ingen "våde drømme" omkring effekten af netop dette tiltag ? Her mener JEG personligt,- at denne del af "Vejpakken" blot skal tjene som "noget for noget",- helt afhængig af det endelige indhold i reglerne for udstationering. Dette fordi det er MIN klare mening,- at HVIS man regnes for "udstationeret" når man opholder sig i et land,- under de konditioner vi oplever det i dag,- ja så vil man sikre sig,-at de "billige løsninger" opholder sig i "dyre lande",- så kort tid som overhovedet muligt. "FIDUSEN" forsvinder jo,- når lønnen bliver anstændig.

Der mangler et punkt,- om "aflivning" af de såkaldte "postkassefirmaer",- som man hele tiden har haft med i "debatten",- men ikke har et punkt omkring. Hvorfor mon det ? Jeg mangler også et punkt, -der pålægger medlemslandene at følge de originale tekster i EU-lvgivningen,- og dermed gøre det ulovligt at anvende Nationale udgaver ! Her kommer så lige,- de seks "hovepunkter" medlemslandene endelig er blevet enige om :


Fakta:
De centrale punkter i den nye Vejpakke, som de europæiske transportministre er enige om:


- De nuværende cabotageregler bibeholdes, men der indføres en karensperiode på fem dage for at bekæmpe systematisk cabotagekørsel
- Der indføres cabotageregler for vejdelen af en kombineret transport.
- Klare udstationeringsregler for chauffører.
- Tidlig indførsel af den intelligente tachograf til at skabe bedre muligheder for kontrol.
- Opretholdelse af forbuddet mod hvil i førerhuset.
- Regler for varebiler i international transport.


Der KAN naturligvis være andre og mere uddybende oplysninger,- eller "forståelser" af resultatet,- men dette er det eneste jeg har fået kendskab til,- og kan være behæftet med forhold,-der IKKE er fyldestgørende.

HVOR LÆNGE SKAL MAN MON NU BRUGE,- - - PÅ AT FÅ "RESULTATET" ENDELIG VEDTAGET ?

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.13 sekunder
24,545,878 Unikke besøg