Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

 « December 2018 » 
Søn Man Tir Ons Tor Fre Lør
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Ingen fødselsdage

Ingen Events

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

NSJV

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Grøn transport er i fokus på forårets transpormesse
MCH Messecenter Herning sætter fokus på omstillingen til bæredygtige drivmidler, når kommuner, politikere og private virksomheder inviteres til konferencen Grøn Transport 2019, der finder sted under transportmessen i Herning i dagene 21.-23. marts 2019


· Vejdirektoratet tester smallere vognbaner
Hvor smalle vognbaner kan bilerne i fremtiden nøjes med? Det spørgsmål arbejder Vejdirektoratet med at finde et svar på. Det sker ved hjælp at tre-fire biler udstyret med Lane Keeping Assistance-systemer


· Toldkontrol fandt skunk i international bus
Toldstyrelsen kontrollerede tirsdag klokken 18 en international bus, der var ankommet fra Tyskland. Ved toldekspeditionen i Nørre Alslev fandt medarbejderne fra Told 0,6 gram skunk hos en 29-årig udenlandsk mand, og 0,6 gram skunk hos en 22-årig mand fra Odense



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Vinterdæk er ikke en garanti for sikker kørsel

NyhedVi har haft en flot sommer. Og et varmt efterår. Men nu er vintervejret og nattefrosten over os, og det betyder, at det er sidste udkald for at få vinterdækkene på. Og med vinterdækkene monteret er alt vel. Eller er det? Et vinterdæk er nemlig ikke bare et vinterdæk. Slidte vinterdæk kan gå ud over sikkerheden, fortæller Jesper Sørensen, teknisk chef for dækproducenten Bridgestone.

Tjek om det brugte vinterdæk er sikkert nok
Vinterdækket skal kunne gribe effektivt fat i både dyb sne og fastkørt is, og det skal kunne bortlede store mængder vand og slud - her er dækkets mønsterdybde helt afgørende. Sørg for at måle mønsterdybden, før du sætter dækkene fra sidste år på bilen.

Det gør du med en mønsterdybdemåler - mål i hver af de centrale riller og på mindst to punkter i hver rille. Husk at måle alle fire dæk. Hvis du ikke selv har en mønsterdybdemåler, så kør forbi dit lokale autoværksted til et gratis tjek.

En mønsterdybde på 1,6 er absolut minimum
Det lovbefalede minimumskrav for mønsterdybde på 1,6 mm svarer til tykkelsen på en tændstik, men Jesper Sørensen fra Bridgestone anbefaler en mønsterdybde på mindst 4 mm for vinterdæk:
- Under 4 mm har dækket ikke længere egentlige vinteregenskaber og giver dermed falsk tryghed ved kørsel i vintervejr. En af grundene hertil er, at nedslidte dæk har længere bremselængde. Kører du for eksempel på våd vej med 80 km/t og med nye dæk, er bremselængden ca. 26 meter, hvorimod du skal bruge ca. 40 meter for at bremse, hvis du kun har 1,6 mm mønsterdybde på dækkene. Ved højere hastigheder er forskellen endnu større.

Dækkets slidmærker afslører fejl på bilen
Undersøg også om dækket er slidt uregelmæssigt eller har skæreskader, udrivninger, revner eller buler på dæksiden. Hvis der er skader efter stød eller kørsel på ujævne veje, eller hvis sten eller andre skarpe genstande har sat sig fat i dækket, bør du være ekstra opmærksom.

Det er ikke kun i sne, vinterdækket har sin berettigelse
Vinterdæk er ikke kun designet til kørsel på sne og is, de er også tilpasset våde vejbaner og vinterens lave temperaturer.

- I sne og is er det vinterdækkets særlige slidbanemønstre og dybere mønster, der gør forskellen for din sikkerhed. Men også ved sorte vejbaner har vinterdækket særlige egenskaber. Et vinterdæk er lavet af gummiblandinger, som forbliver bløde selv ved de laveste vintertemperaturer, forklarer Jesper Sørensen. Mens gummiet i sommerdæk bliver hårdere og mindre fleksibelt, når temperaturen falder – og det påvirker bremseevnen og grebet i sving.

Bridgestone er Global Olympisk og Paralympisk Partner
Bridgestone Corporation, verdens største dæk- og gummiproducent, blev Global Olympisk Partner i 2014 og Global Paralympisk Partner i 2018.

Bridgestone bestræber sig på at udvikle produkter, services og løsninger, som forbedrer menneskers måde at bevæge sig, leve, arbejde og lege på. Bridgestones engagement i den Olympiske og Paralympiske Bevægelse matcher Bridgestones budskab ”Chase Your Dream", der tilskynder alle mennesker til at overvinde forhindringer og kæmpe for at nå deres mål, og er en naturlig videreførelse af Bridgestones engagement i sport og innovation gennem mere end 100 år.

Bridgestone har globale rettigheder til den Olympiske og Paralympiske Bevægelse til og med 2024, en periode der inkluderer de Olympiske og Paralympiske Lege i Tokyo i 2020, Beijing i 2022 og Paris i 2024. Som en af de store sponsorer for den Olympiske og Paralympiske Bevægelse har Bridgestone globale markedsføringsrettigheder for sit fulde dæksortiment, specialdæk og køretøjsservicer til bilindustrien, selvkørende cykler, seismiske isolationslejer og en lang række bygge- og industriprodukter.


Kilde: Bridgestone

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.19 sekunder
24,545,508 Unikke besøg