Navigation
Besøgende
» Gæster online: 1

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Nyeste artikler
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Glemt kodeord?
1050 MILLIARDER,- - TYG LIGE PÅ DET TAL !
DebatDet er et tal,- som man har offentliggjort fra,- - - EU !

Det er sandelig et voldsomt STORT tal,- - i min verden !

Jeg har nævnt det nogle gange efterhånden !

Det er det beløb man har unddraget at betale SKAT og MOMS af i EU,- i 2020 !


OG,- - -DET KAN KUN VÆRE EURO !

Hvorfor nævner jeg nu det voldsomme beløb igen ?  JO,- det gør jeg af flere årsager,- og først for lige at slå fast,- at der ikke er tale om "kroner",- som jeg ellers har været i tvivl om.  NEJ,- det kan kun være Euro,- for man "arbejder" ikke med anden valuta i EU.  Desuden  er der tale om dette store beløb,- som EU omtaler som penge der direkte har indflydelse på konkurrencen,- og særligt på transportområdet.

Det er vel nærmest bøjet i neon,- at når der ikke betales skat af den løn man betaler til chaufførerne,- ja så kan man underbyde konkurrenterne,- og overtage markedsandele.EU har bedt samtlige medlemslande om,- at tjekke op på dette enorme problem,- der får situationen på transportområdet til,- at være i direkte strid med "ROM-TRAKTATEN". De enkelte medlemslande må nemlig ikke opnå fordele, -på bekostning af andre medlemslande,- - -kort og godt !

Er det så de enkelte medlemslande,- der er "skurken" i dette spil  ?  NEJ,- det er det angiveligt ikke,- er der noget der tyder på. På nuværende tidspunkt,- eller i henhold til det der allerede er ved at blive ændret,- så har to medlemslande reageret på dette kedelige faktum.  Det er Rumænien,- hvor man vil opkræve skat af chaufførernes løn,- og det er HELE lønnen, -og ikke blot den del der ER løn.  I Polen påtænker man at gøre,- næsten ordret det samme,- altså beskatte både løn,-og "diæter".

NÅ !  Hvad så med Danmark,- hvor vi jo også har skattefrie diæter,- vil nogen så spørge ?  Her er forskellen den,- at selve lønnen i Danmark,- er en løn der både ligger højt i forhold til store dele af EU,- samt at diæter ikke bruges som en væsentlig del af chaufførernes indtægt.  Derfor vil der ikke være en unfair konkurrence i forhold til måden man aflønner på i Danmark,- da størrelsen på den "normale" løn ikke vil være anvendelig til at nedsætte vognmandens omkostninger,- og give konkurrencemæssige fordele.  Diæter i Danmark er et tillæg der skal dække omkostninger ved det man populært kalder for "dobbelt husførelse",- og det kan IKKE,- være en del af lønnen.

Der er noget der tyder på,- at visse organisationer og virksomheder med hovedvægt på  Spedition,- har kørt et "solo-løb" for at presse sig ind på transportmarkedet overalt i EU. Den reaktion der nu kommer fra myndighederne i både Rumænien og Polen,- peger jo klart i den retning.  Hvordan EU har regnet sig frem til beløbet på 1050 milliarder,- har jeg ingen anelse om,- men det ER sgu mange penge. Jeg ved heller ikke,- om der er tale om det beløb der IKKE er beskattet,- eller det beløb der IKKE er indbetalt som skat ?

MEN,- når de Østeuropæiske lande angiveligt ændre kurs på dette område,- så må det jo betyde,- at vognmændene skal til at modtage betydelig større afregninger,- for alle de transportopgaver de udfører. Der skal jo være dækning for den højere løn,- der nu skal betales til chaufførerne,- så der også er noget at lev af,- - -efter skat.   Det KUNNE være et begyndende farvel til løndumping,- således at hullerne bliver udjævnet over tid.  

Som JEG fortolker dette her,- så vil effekten af "mobilitets-pakken" og den nye lov i Danmark om løn ved kørsel på Dansk jord,- ikke stå alene omkring udviklingen til en regulær fair konkurrence på lige vilkår,- - -med tiden.  Det kunne også betyde,- at eksempelvis forholdene omkring Polen kan betyde et farvel til de mange chauffører fra fjerne dele af verden. "Fidusen"  med de mange  "datterselskaber" vil afgå ved døden,- da de indregnede "besparelser" nu ikke længere vil være muligt.  Det samme vil blive tilfældet i andre Østeuropæiske lande,- og en dag vil den unfair konkurrence være bragt i balance.

De mange lande med en diffus skattelovgivning,- vil over tid stå med en betydelig større "indtjening" i form af indbetalt skat,- og det vil være til gavn for både befolkningen i disse lande,-og for hele EU,- hen af vejen.  Måske er jeg lige lovlig optimistisk når jeg skriver dette indlæg,- men noget tyder da på,- at EU endelig har fået øje på en betydelig uretfærdighed omkring konkurrencen.  TÆNK,- hvis dette var sket for 10-15 år siden ?  Den tanke giver sgu "gåsehud"  !


ER  DER  MON  LYS,- - -FORUDE   ?
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Vurdering er kun tilgængelig for registrerede brugere.
Vær så venlig at Log ind for at stemme.

Teksten er ikke vurderet.