Navigation
Besøgende
» Gæster online: 3

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Nyeste artikler
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Glemt kodeord?
FÆRDSELSSTYRELSEN SMADRE "DEN DANSKE MODEL" !
DebatPolitikerne skal ikke blande sig i arbejdsmarkedets lønforhandlinger !

"Den Danske Model" bliver nu undermineret af Færdselsstyrelsen !

Det er der nu et klokkeklart eksempel på !

Vi skal også lige nævne begrebet "forskelsbehandling" !


DER ER JO OGSÅ "UNFAIR KONKURRENCE" !


Hvis vi begynder med det sidste,- nemlig "unfair konkurrence",-så EU godt i gang med at bekæmpe dette svineri,- ved at pege på de unfair forhold der opstår- når visse medlemslande undlader at opkræve skat,- af lønindtægter og andre skattepligtige aktiver. Dette med henvisning til "ROM-TRAKTATEN",-hvor teksten gør det ulovligt at opnå fordele på bekostning af andre medlemslande. Vi oplever allerede nu,- at et par medlemslande er begyndt at "rette ind" på det område.

MEN,- her i lille Danmark oplever vi nu,- at "Færdselsstyrelsen" har godkendt en diffus "overenskomst",- der klart og tydeligt begrænser "daglønnen" for en gruppe lønmodtagere. Her vil jeg ikke strø om mig med en masse tal,- men blot lige nævne beløbet på 1356 kr. Det er nemlig det max-beløb man kan tjene på den nu "godkendte" overenskomst,- der også må anses for være "forskelsbehandling" af lønmodtagere med samme job. Dette fremkommer,- da man har en anden gældende overenskomst,- der ikke har den samme begrænsning.

Desuden har "Færdselsstyrelsen" også blandet sig i overenskomstforhold ved,- at fastsætte en minimumsbeløb for den timeløn man skal aflønnes med,- i forbindelse med den nye lov om "kørsel på Dansk jord". Denne lov omhandlede fra starten kun udenlandske chauffører,- men er også gældende for Danske chauffører, -fra d. 1. Juli 2021,- og nok af hensyn til den omtalte lov om forskelsbehandling. Og JA,- der er jo teksten i "Godskørselsloven",- som faktisk ER en reelt gældende lov i Danmark,- som efter et par "justeringer" har fået det indhold den har i dag.

Tager vi "den nye lov om mindsteløn" og teksterne i "Godskørselsloven",-så er der muligvis belæg for at "Færdselsstyrelsen" har været inde og blande sig,- omkring den mindsteløn ved kørsel på Dansk jord. Dette da den fastsatte timeløn klart udspringer fra "den mest toneangivende overenskomst for området",- som er den overenskomst der er en del af det vi kender som "Den Danske Model",- som man påstår man vil værne om. Vi taler her om et produkt af forhandlinger mellem arbejdsmarkedets parter,- der gennem generationer har været fælles om at forhandle lønaftaler for hele arbejdsmarkedet i Danmark.

Den "overenskomst" man nu har "godkendt",- er IKKE en overenskomst for hele arbejdsmarkedet,- men mellem to organisationer,- der intet har at gøre med "Den Danske Model" overhovedet. Desuden er der tale om en "overenskomst",- der begrænser lønmodtagernes mulighed for at tjene mere end 1356 kr. i "døgnbetaling". Her taler vi om en "døgnbetaling" på et max.beløb der ikke omfatter betaling for "overtid",- uanset om der arbejdes i 8 eller 10,- måske 12 timer på en dag. Her skal lige indskydes,-at en 8 timers arbejdsdag for en chauffør,- nok er en sjældenhed.


JA,- - I DANMARK FÅR MAN,- - HVAD MAN BETALER FOR !



Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Vurdering er kun tilgængelig for registrerede brugere.
Vær så venlig at Log ind for at stemme.

Teksten er ikke vurderet.