Navigation
Besøgende
» Gæster online: 2

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Nyeste artikler
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Glemt kodeord?
FARCEN OMKRING "P-AFGIFTER" FORTSÆTTER !
Debat
Skandalen kan næsten ikke blive større !

Desværre har man "ramt forkert",- ved at satse SÅ meget på Færdselsstyrelsen !

MEN,- måske er der en "skjult dagsorden",- med en "fæl lugt" ?

Prioriteterne taler jo sit tydelige sprog her !


HVILKEN TYPE "MYNDIGHED" ER FÆRDSELSSTYRELSEN EGENTLIG ?

Vi er alle blevet belært om,- at den overordnede myndighed omkring visse dele af transportbranchen,- ER "Færdselsstyrelsen".  Samtidig er vi langsomt,- men sikkert,- blevet klar over en ret så væsentlig lille detalje,-nemlig at "Færdselsstyrelsen er en myndighed UDEN de nødvendige beføjelser.  Derfor arbejdes der fortsat med begrebet "P-afgift",- til trods for at alt har vist,-at dette bloter en farce af rang.  De mange udenlandske chauffører er belært "hjemmefra",- om at man da ikke behøver at betale en "P-afgift" i Danmark,- og vi ved alle efterhånden godt,- -HVORFOR dette ikke er nødvendigt.

Denne vanvittige debat,- lever skam stadig,- kan jeg lige oplyse,- og i dag har  "LastbilMagasinet" et indlæg om netop denne fortsatte farce.  Her kommer lige lidt fra det indlæg :


Færdselsstyrelsen har oversendt 4.052 til opkrævning hos EPC vedrørende tunge køretøjer  !

 En ubetalt p-afgift overgår først til inddrivelse, hvis afgiften ikke er betalt efter Færdselsstyrelsen eller EPC har sendt både opkrævning og betalingspåmindelse. I det tilfælde vil sagen blive oversendt til Gældsstyrelsen, som har hjemmel til at foretage inddrivelse.

Det britiske parkeringsfirma, Euro Parking Collection (EPC), har siden årsskiftet haft til opgave at opkræve de ubetalte p-afgifter, givet til udenlandske lastbilchauffører her i landet, som Færdselsstyrelsen ikke har held med at få opkrævet.

Da det kom frem, at EPC ikke skulle inddrive de mange tusinde ubetalte p-afgifter via inkasso, men ”blot” fremskaffe oplysninger om de udenlandske lastbiler der skylder penge og derefter opkræve betaling, vakte det undren, og flere pegede på, at der var brug for hårdere midler mod de ”glemsomme” betalere.


Her kunne jeg godt skrive nogle kommentarer,- men jeg vil hellere gentage min store undren over,- at den overordnede myndighed for disse områder i transportbranchen,- blot er en tandløs myndigheder,-der ikke har de nødvendige beføjelser.  Jeg vil også lige gentage min undren over,- at denne overordnede myndighed  IKKE  kan bruge det samme værktøj som Politiet,- nemlig  BØDER og ikke "P afgifter". Forskellen er meget væsentlig,- da en "P-bøde" jo SKAL betales på stedet,- og en "P-afgift" bare er til at "tørre røv med". 

Nu er der så lidt mere end 4000 "P-afgifter,- der er sendt til "opkrævning" hos firmaet EPC.  Det er der vel en udgift forbundet med,- da ingen jo arbejder gratis.  Hvis vi så lige kigger på "årets tilbud" omkring "P-afgifter",- som er en stor "rabat" ved hurtigt betaling,- og den udgift der er forbundet med at opkræve de "P-afgifter" der ikke er betalt,- - - så fremstår hele projektet som en stor udgift for staten,- og dermed for samfundet.


UDSKIFT  "P-AFGIFTER"  OG  BRUG   "P-BØDER",- - OG   OPLEV   EFFEKTEN    !
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Vurdering er kun tilgængelig for registrerede brugere.
Vær så venlig at Log ind for at stemme.

Teksten er ikke vurderet.