Navigation
Besøgende
» Gæster online: 4

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Nyeste artikler
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Glemt kodeord?
DET KUNNE NOK GØRE EN FORSKEL !
DebatDer er efterhånden ret meget,- der skal føres kontrol med    !

Samtidig er det ret usikkert,- HVEM der har de rette beføjelser   !

Nogle myndigheder synes at være mere myndighed,- end andre   !

SÅ,- hvem kan,- og hvem må,- udføre disse kontroller   
!

MÅSKE   ER  "DATA-LOVEN"  EN  FORHINDRING    ?

Jeg har sendt dette forslag til en række transportordfører,- og til EU-kommissæren for konkurrence  !

Der ved at være temmelig mange forhold, -hvor kontrol af både "stort og småt" virker en anelse tilfældig,- og til tider særdeles mangelfuld.  JA,- selvfølgelig er der Politiet som i sagens natur nok burde have beføjelserne på plads.  Det er lidt mere uklart med Færdselsstyrelsen,- der pludselig står som den overordnede myndighed på en del afgørende områder i transportbranchen.  Her kan man lige nævne  "P-vagterne" der åbenbart ikke har beføjelser til at udskrive bøder,- men blot kan udskrive en "P-afgift".

MEN,- det bliver nok  endnu mere "plumret",- når der skal kontrolleret for den nye mindsteløn ?  Hvem  KAN gøre det,- og hvem  MÅ  gøre det ?  Dette er ikke bare vigtigt i al almindelighed,- men efterhånden ret afgørende.  Denne type kontrol skal jo udføres hos både Danske og udenlandske chauffører,- og hvem har egentlig beføjelse til det  ?Dette problem,- som virkelig er et problem- er blevet forstærket af EU´s  interesse for at bekæmpe unfair konkurrence,- ved hjælp af skattefrihed omkring dele af lønnen.

Her i lille Danmark er det efterhånden kendt af alle,- at der sker noget lusket med  alternative løn,- hvor man konvertere indtjeningen til timeløn.  Dette sker fra forskellige typer afregning,- hvor man enten kører på procenter af det lastbilen kører ind,- eller man afregnes efter kørte km. - for blot at nævne to "modeller".  Her vil chaufførerne altid have lønsedler,- der viser 37 timers arbejde,-uge efter uge,- med skiftende "timeløn".  

Derfor synes JEG,- at man for at kunne føre kontrol på dette område,- nok burde vedtage et krav om,- at en kopi af lastbilens kontrolapparat skal følge med lønsedlen. Dette,- for at man som chauffør altid kan bevise,- at man har fået løn for det arbejde man har udført,- og samtidig er det en hjælp til den kontrollerende myndighed,- og til skattevæsenet.  På samme tid vil det nok glæde EU,- at man kan dokumentere,- at man ikke bruger alternativ løn,- til unfair konkurrence.


DET  VIL  OGSÅ   SIKRE,- - -LIGE  VILKÅR   !
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Vurdering er kun tilgængelig for registrerede brugere.
Vær så venlig at Log ind for at stemme.

Teksten er ikke vurderet.