Navigation
Besøgende
» Gæster online: 3

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Nyeste artikler
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Glemt kodeord?
SÅ ER DET BARE OM OGSÅ,- - AT GØRE BRUG AF LOVEN HER !
DebatDet handler igen om,- at Danmark har SÅ mange love,- for samme områder !

"Myndighederne" er åbenbart ikke ene om,- at "lave love",- i Danmark !

Visse "Væsner",- og Styrelser,- er også aktive,- på det felt !

Desværre bliver princippet om "frit valg",- angiveligt misbrugt her !


MEN SÅDAN ER DER JO SÅ MEGET !

Set i lyset af,- at man fra EU´s side,- er begyndt at sætte fokus på fair konkurrence i forbindelse med begrebet "at betale skat",- må jeg lige pege på et enkelt emne,-her i Danmark. Og JA,- der er virkelig "frit valg på hylderne",- når det gælder organisation,- men forhåbentlig ikke,- når det gælder brugen af diverse "love",- fra diverse "væsener" og "styrelser" ? På den anden side,- er det muligt at skattelovgivningen i Danmark,- virkelig stiller dette "væsen" frit",- omkring selve fortolkningen,- af de love man arbejder med hos skat ?Præcis det samme er også tilfældet,- omkring en lov fra Færdselsstyrelsen,- som efter et par "tilpasninger" nu er blevet vedtaget som "være gældende" for kørsel på Dansk jord.

Den meget omtalte "Godskørselslov" har været igennem et turbulent forløb,- der startede med "NORTRA DOMMEN",- som nærmest satte den ud af drift,- og frem til nu,- at være tilbage "på sporet igen",- som man siger. Den gældende lovgivning omkring "organisationsfrihed",- ville jo ikke være det papir værd den er skrevet på,- hvis det ikke var noget at vælge imellem. Derfor har man nok valgt at "godkende" overenskomsterne fra henholdsvis "Krifa / ITD" og nu også "Det Faglige Hus / KA,- således at der nu noget at vælge imellem.

Her vil jeg så lige gøre opmærksom på,- at der med den "nye lov" om mindsteløn ved kørsel på Dansk jord,- ene og alene er tale om overenskomster for chauffører,- altså den del af disse overenskomster,- der vedrører lastbilchauffører og buschauffører,- og intet andet. Skal man så pege på noget,- der kunne blive afgørende her,- så må det være ret vigtigt at slå fast,- eller i hvert fald håbe på, -at der er tale om "hoved overenskomster",- og omhandle det der i daglige tale hedder "A-indkomst". Dette har en afgørende stor betydning !

Lad os vende os mod færdselsstyrelsen,-som nu er "den overordnede myndighed" på transportområdet,- som det hedder. Siden Folketinget vedtog loven om mindsteløn til chauffører,- der udføre transport i Danmark,- er der kommet en del "tilføjelser",- som angiveligt skulle sikre "fair konkurrence på lige vilkår",- hvilket ingen kan være modstander af. Her fra d. 1. Juli,- gælder denne "nye lov" ikke kun for udenlandske chauffører,- men også for Danske chauffører,- således at man ikke får bøvl med EU,- der jo har en særlig lov omkring forskelsbehandling.

Nu har man så fra Færdselsstyrelsen fastsat,- at den omtale mindsteløn skal være en timeløn på omkring 168 kr.,- og det er vel fint nok. Det store spørgsmål er så bare lige,-om der her er tale om regulær "A-indkomst",- eller også omfatter diverse andre forhold ? HVIS der er tale om regulær "A-indkomst",- så vil alle de nu "godkendte" overenskomster faktisk være "på niveau",- og dermed ikke være unfair konkurrence,- i væsentlig grad.

Så ser vi lige på "Skattevæsenet",-som jo også har en del "love",- der bruges i hverdagen. Det gælder for mange forhold,- og således også for det vi kender som "skattefrie diæter". Disse famøse diæter må ikke anvendes som "en del af lønnen",- men skal udbetales oveni lønnen. Dette fremgår tydeligt i diverse skrivelser fra denne "myndighed",-og har en ret betydelig indflydelse på den løn chaufførerne reelt får. Faktisk betyder det,- sådan lidt firkantet,- at disse diæter skal være udover den fastsatte timeløn på omkring 168 kr.


DET "FRIE VALG" GÆLDER VEL IKKE OGSÅ FOR DET "AT BETALE SKAT",- - - -HÅBER JEG !

Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Vurdering er kun tilgængelig for registrerede brugere.
Vær så venlig at Log ind for at stemme.

Teksten er ikke vurderet.