Navigation
Besøgende
» Gæster online: 3

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Nyeste artikler
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Glemt kodeord?
MÅSKE "LOMMEREGNEREN" TRÆNGER TIL NYE BATTERIER !
DebatDet BURDE da ikke være SÅ svært at regne ud ?

ALLE burde være i stand til at se "skævheden" her ?

MÅSKE,- er alle klar over faktum,- men vælger at "holde kæft" ?

Det er sgu da sørgeligt,- bare at "lukke øjnene" og spille "uvidende" !


NÅ PYT,- - -SAMFUNDET BETALT BARE,- - -SOM SÆDVANLIGT !

Nu bevæger jeg mig "ud på dybt vand",- og det gør jeg helt bevidst,- og er forberedt på både "stort og småt" . Det jeg her vil "ridse op",-vil med garanti udløse noget af et "festfyrværkeri" med sjældent brugte gloser,- fra det Danske sprog. MEN,-jeg vælger at gå "all in" alligevel,- om ikke andet,- så for at rette fokus på dette åbenlyse svineri. Og JA,- det skal handle om "alternativ løn",- som bliver mere og mere almindelig,- i transportbranchen,- UDEN at nogen træder i karakter.

Jeg kender ikke de præcise "satser",- men jeg formoder at det ikke vil gøre den store forskel,- da alle nok vil fatte meningen med det "budskab" jeg her vil sende ud i verden. Vi starter lige med "vognmanden",- som angiveligt altid bliver afregnet med en eller anden pris for "kørte km." ? Dette vil nok betyde,- at man selvfølgelig vil udnytte lastbilen til det yderste,- så der køres flest mulige km. hver dag. Det har jeg vel ret i,- tror jeg på !

Så kommer vi til chaufføren,- som jo lever af at være på job,- og tjene så meget som overhovedet muligt ( præcis som vognmanden ) ! Her skal vi så inddrage de gældende regler for "køre / hviletid",- som enhver chauffør skal overholde. Jeg har ikke det store kendskab til de moderne "tachografer" ,- da jeg aldrig har brugt sådan en fyr,- men jeg formoder at de virker på samme måde som de "kører skiverne",- og blot er lidt "smartere". Jeg formoder også,- at chaufførerne får løn for de lovpligtige pauser,- når de hver dag kører de lovlige 9 timer,- med mulighed for at øge dette til 10 timer,- to gange om ugen !

Dette betyder så i min lille verden,- at enhver vognmand ville udnytte disse muligheder for,-at lade lastbilerne køre flest mulige timer,- og tilbagelægge flest mulige km. til afregning ? Her er det så,- i grove træk,- muligt at lastbilen kan køre i ca. 57 timer om ugen,- som så udløser 57 timers løn til chaufføren ? Det er lige præcis HER,- jeg bliver forvirret over at erfare, -at flere og flere chauffører aldrig har mere end 37 timers arbejde om ugen ? Jeg forstår dette således,- at vognmændene stiltiende lader 20 timers kørsel om ugen,- stå hen som direkte spild,- med at regulært tab af afregning for mulige kørte km. - hvor er logikken i det ?

Jeg ved ikke ret meget om,-hvor mange km. til afregning,- man kalkulere med i den månedlige indtjening. MEN et tab på ca. 20 timers kørsel hver uge,- må alt andet lige efterlade et stort hul . Det er måske årsagen til,- at der forholdsmæssigt er mange der "drejer nøglen om",- og begynder forfra nogle dage eller uger senere,- fordi "kassen" er tom,-og den løn der sædvanligvis ikke kan dækkes ind,- bliver delvis dækket af "Lønmodtagernes Garantifond".

Det er virkelig svært for mig at forstå,- at der ikke er nogen i dette land,- der kan se dette åbenlyse svineri,- og sørger for at få det stoppet ? Desuden er det også svært for at forstå de chauffører,- der frivilligt lader sig underbetale,- som de jo bliver,- med tab af både feriepenge og flere andre "goder" ? På baggrund af disse faktuelle forhold,- burde man straks sætte en effektiv kontrol i gang,- og sammenligne vognmandens afregning med chaufførernes "37 timers" arbejdsuge ? Her vil man så nok opdage,- at vognmanden sikkert har fået afregning for flere kørte km. end chaufførerne kan have kørt på blot 37 timer.


HVOR MEGET FUSK HAR SAMFUNDET RÅD TIL,- - - OG HVOR LÆNGE ?
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Vurdering er kun tilgængelig for registrerede brugere.
Vær så venlig at Log ind for at stemme.

Teksten er ikke vurderet.