Navigation
Besøgende
» Gæster online: 4

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Nyeste artikler
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Glemt kodeord?
HVORFOR ER DER INGEN,- - DER REAGERER ?
DebatMindst 90 % af alle i transportbranchen,- kender til det !

De sociale medier er dagligt fyldt op,- -med branchens problemer !

Der "skydes med skarpt" mod de udenlandske lastbiler og chauffører !

MEN,- sandelig også mod de Danske vognmænd og chauffører !


DESVÆRRE SKER DER IKKE ANDET END DET !

SÅ,- nu vil jeg spørge i den brede offentlighed,- om der sidder nogen et sted,- på et kontor,- eller et andet sted,- og gnider sig i hænderne over,- at ingen stopper svineriet ? Man kunne jo også spørge,- om der overhovedet ER noget man kan gøre,- med de mange love og regler Danmark har for tiden ? Der kunne jo også spørges om,- om alle bare sidder stille og afventer effekten af EU´s mobilitets-pakke,- der først er helt indfaset om lang tid ?

Hvis vi for en gangs skyld skal skyde på andre end de mange udlændinge, -så har vi jo rigeligt omkring Danske vognmænd og chauffører, -hvor man helt åbenlyst har aftaler indbyrdes,- om "alternativ løn". Faktisk tror jeg,- at stort set alle i branchen VED alt om,- hvem disse vognmænd og chauffører er,- uden at man "letter røven af den grund". Se DET kan man da kun være overrasket over,- og nok mest omkring vores lovgivende myndigheder,- der sprøjter love og regler ud,- uden at disse har en effekt,- eller bare fylder op,- og "udligner hinanden",- således at der ingen virkning bliver tilbage.

Et "flop" alle sent vil glemme,- er den tidsbegrænsede parkering på statens rastepladser,- hvor det eneste resultat er et enormt stort tilgodehavende,- hos mange hundred udenlandske chauffører. Her burde man nok ikke have givet kontrollen til Færdselsstyrelsen,- uden også at tildele de nødvendige beføjelser,- så der her kunne udskrives "P-bøder" og ikke som virkeligheden ER,- kun kan og må udskrive "P-afgifter".

Nu har man overdraget den overordnede myndighed til Færdselsstyrelsen,- når vi taler om kontrol af indholdet i mobilitets-pakken,- samt kontrol med den Danske mindsteløn som her efter d. 1. Juli 2021 er gældende for ALLE,- når der udføres transport på Danske jord. SÅ, -hvad for noget "værktøj" har man så givet denne myndighed? Har man overhovedet mandskab til denne opgave,- eller har man fortsat kun "kontorfolk" ansat,- der ikke kender til andet end administrativt arbejde. Sådan er det jo omkring P-kontrol,- hvor man ansatte "kvalificeret" mandskab udefra,- til at udføre opgaven !

Det kan ikke undgås at nævne SKAT i dette her. Vi læser dagligt om de mange "tvister" der er omkring begrebet "diæter",- hvor alle synes at henholde sig nogle tekster fra SKAT. SÅ,- da vi nu i mange måneder har haft dette emne i de sociale medier,- må flere andre end mig sidde og savne et udspil fra netop SKAT. Jeg VED,- at temmelig mange Politikere faktisk læser ret meget,- på de sociale medier,- og jeg modtager af og til en mail,- med et indhold der drejer sig om en debat der er i fuld sving på "Facebook" eller en af de mange "hjemmesider" der handler om branchen.

Ja jeg kunne komme med rigtig mange eksempler på,-at alle kender til stort set ALLE branchens mange "tvister". Det vil nok fylde for meget,- at omtale det hele,- så jeg vil bare understrege,- at jeg er overrasket over,- at ingen reagere på anden måde,- - -end bare at holde liv i debatten. Her "skyder" jeg på både Politikerne,- på Fagbevægelsen og på arbejdsgivernes organisationer,- der angiveligt sidder tilbagelænet og håber at EU løser problemerne,-da mange af disse problemer jo også findes i andre medlemslande !


KAN MAN IKKE,- -ELLER VIL MAN IKKE,- - LØSE PROBLEMERNE ?

Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Vurdering er kun tilgængelig for registrerede brugere.
Vær så venlig at Log ind for at stemme.

Teksten er ikke vurderet.