Navigation
Besøgende
» Gæster online: 3

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Nyeste artikler
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Glemt kodeord?
DET HELE HANDLER ÅBENBART FORTSAT OM,- - "FORSTÅELSE" OG "FORTOLKNING" OG "TILPASNING !
DebatDesværre er der ikke noget nyt i dette faktum,- det er oplevet flere gange før !

Der er heller ikke meget nyt i,- at man opnår ekstrem meget med "Lobbyisme" !

Derimod er der noget,- der i min lille verden,- er noget helt nyt !

Danske chauffører skal fremover være på arbejde,- - uden at få løn
!

JA,- KONKLUSIONEN KAN IKKE VÆRE ANDERLEDES NU !

Jeg spørger stille og roligt om følgende : Hvis en chauffør får tildelt en opgave,- der betyder at han / hun,-skal køre hjemmefra tidligt en Mandag morgen,- og derefter først kan være hjemme igen Fredag middag. Er man så ikke på arbejde,- fra "start til mål",- om jeg så må sige ?

Nu er man så blevet belært med,- at sådan behøver det skam ikke at være længere. NEJ,- for nu skal man bare passe sig arbejde,- og blive betalt for 37 timers arbejde,- og ikke få betaling for alle de øvrige timer. SÅDAN DO ! Se DET er dagens store overraskelse,- efter at Færdselsstyrelsen af en totalt ukendt årsag,- har godkendt den famøse overenskomst fra Krifa,- når der tales om ture over 24 timer med overnatning.

Fra Mandag morgen til Fredag middag,- så er vi oppe på 4½ døgn,- altså 108 timer,- helt præcis ! Som bekendt får man løn for de lovpligtige hvil og pauser,- så her kan man ikke finde årsagen til,- at der kun betales for 37 timer. Jeg har i Krifa´s overenskomst fundet frem til,- at timelønnen ved "kørsel med overnatning",- er 56.50 kr.,- som for 37 timers på arbejde,- giver en ugeløn på 2090 kr.

Men NEJ,- sådan skal man ikke "regne den ud",- for der er også tale om en såkaldt "døgnbetaling",- nemlig 56.50 kr. ganget med 24 timer,- altså 1356 kr . Da der i dette eksempel regnes med 4½ døgn,- bliver ugelønnen derfor på 6102 kr. Nu skal dette så omregnes til en arbejdsuge på 37 timer,- hvilket udløser en timeløn på 164,92 kr. Tilbage er så det der virker skræmmende,- nemlig at de pågældende chauffører er på arbejde i 71 timer,- -uden at få løn for disse timer.

Denne kreative konstruktion har man strikket sammen,- udelukkende for at kunne opfylde det krav der er til den mindsteløn,- der er gældende fra d. 1. Juli 2021. Og JA,- det er en timeløn der ikke helt når de fastsatte 168 kr. i timen,- men det ligger "på niveau" med dette beløb. Her viser denne såkaldte fagforening,- at det er lykkedes for dem at få Danske chauffører til at arbejde gratis i næsten dobbelt så mange timer,- som de bliver betalt for ?

Med tanke på EU´s kampagne for fair konkurrence på lige vilkår,- hvor man har "kanøflet" en del medlemslande fordi,- man IKKE opkræver skat at HELE lønnen,- men blot en del af den. Dette anser EU for at være i strid med de gældende love og regler omkring konkurrence. SÅ,- hvordan vil EU reagere på,- at en særlig overenskomst i Danmark,- lader chaufførerne arbejde gratis i næsten to tredjedelen af den tid de er arbejde.


SORRY,- - -HVIS DET IKKE KAN VÆRE ANDERLEDES !
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Vurdering er kun tilgængelig for registrerede brugere.
Vær så venlig at Log ind for at stemme.

Teksten er ikke vurderet.