Navigation
Besøgende
» Gæster online: 1

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Nyeste artikler
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Glemt kodeord?
NYE TIDER,- -OG NYE MULIGHEDER ?
DebatFaktisk er der tale om en virkelighed,- - -ingen lige tænker over !

Fremtiden tegner ikke kun sort,- - og usikker !

HVIS man nede i EU,- virkelig ER troværdige,- - så er der håb !

SÅ vognmænd,- er i mænd eller mus ?


ELLER MÅSKE BARE MARIONETDUKKER !

Her er jeg nok nødt til lige,- at komme med en forklaring.  Det gør jeg ved at minde Jer om,- at den nuværende og gældende EU-lovgivning  faktiskgiver mange muligheder for,- at  "vende bøtten",- -og have loven i ryggen.  Det eneste der skal ske ER,- at I stopper med at lade Speditøren fortælle Jer,- hvad I kan få for en transportopgave.  Tiden er inde til,- at I fortæller hvad I vil have, -for at udføre opgaven.

JA,-lyder det ikke fint  ?  JO,- selvfølgelig gør det da det,- men I skal nok lige vente nogle måneder,- og gøre de indledende forberedelser,- frem til omkring Februar måned 2022.  Til den tid,- er det Jer der sidder med alle trumferne på hånden,- hvis i da ikke ønsket at fortsætte som "Marionetdukker" i transportbranchen.  Det er på høje tid,- at I viser alle,- at I er mænd og ikke mus.

Jamen så bliver det hele jo bare overtaget af endnu flere lastbiler fra Østeuropa,- vil I nok sige.  NEJ,- det  KAN  ikke ske,- med henvisning til den jungle af love og regler,- der vil være gældende til den tid. Dette gælder ikke udelukkende lovgivningen der direkte vedrøre transport med lastbil,- men også love og regler,- der handler om forskelsbehandling.

Først er der lige "mobilitets-pakken",- der til den tid både indeholde krav om,- at chaufførerne skal et smut hjem,- hver fjerde uge.  Der vil til den tid også være krav om,- at lastbilerne skal et smut hjem,- hver ottende uge,- og være aktive i hjemlandet i en periode,- før de igen må "drage ud i den store verden" .Desuden er der kravet om  " samme løn for samme arbejde,-på samme sted",- der betyder,- at udenlandske chauffører skal aflønnes med den løn der ergældende i det land,- de er aktive i.

Nationalt har vi her i Danmark vedtaget en lov om mindsteløn til chaufførerne,- ved kørsel internt i Danmark.  Den lov ER trådt i kraft,- uden at den reelt set ikke bliver håndhævet endnu.  Det er faktisk en lov,- der ikke kun er gældende for udenlandske chauffører,- da Danske chauffører blev omfattet af den lov pr. 1. juli 2021.  Således skulle alle de små finurlige og kreative former for aflønning,- være til at slippe af med.

Så omtalte jeg lige lovgivningen om forskelsbehandling,- fordi EU også har sat en kampagne i sving,- der handler om "Fair konkurrence på lige vilkår. Det vil betyde,- at Margrethe Vestagers "afdeling" i EU,- kan blive indblandet,- hvis Speditørerne vælger at bruge udenlandske vognmænd til opgaver i Danmark,- til en lavere "fragtpris",- end den der betales til Danske vognmænd.  Dette vil i så fald være forskelsbehandling,- i henhold til lovgivningen,- og desuden vil det IKKE være "Fair konkurrence på lige vilkår.


KOM  NU   IGANG,- - -DANSKE   VOGNMÆND  !
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Vurdering er kun tilgængelig for registrerede brugere.
Vær så venlig at Log ind for at stemme.

Teksten er ikke vurderet.