Ny Scania Interlink lanceret
- Udskriv
- 27 Jan 2022
- Bus
- 208 Visninger
- 0 Kommentarer

Scania Interlinks store fleksibilitet understreges af endnu flere muligheder, når det kommer til længde, stolelayout, bagagerum, dørkonfigurationer, klassificering, drivliner og meget mere. Blandt de nye muligheder er længere 2-akslede busser med øget passagerkapacitet samt kortere gasbusser.
Scania Interlink 2022
- Et bredt udvalg af bæredygtige drivliner bidrager også til fleksibiliteten. Vi leverer busserne til kørsel på biodiesel (FAME), HVO og biogas samt med hybridmuligheder, der reducerer CO2-udledningen markant allerede i dag, siger Karolina Wennerblom, Head of Product Management på Scania Buses & Coaches.
Chaufførens arbejdsmiljø er heller ikke glemt. Førerpladsen har fremragende ergonomi og adgangsforhold, forbedret klimakontrol samt nye sikkerhedsfunktioner. Forbedret udsyn og lille venderadius gør det nemt at håndtere bussen også under snævre forhold. Avancerede chaufførassistentsystemer (ADAS) giver chaufføren overlegen kontrol over køretøjet gennem forbedret assisteret håndtering, styring og bremsning. Dette, sammen med Scania Zone, der bl.a. sikrer overholdelse af hastighedsbegrænsninger omkring skoler og andre kritiske steder, øger sikkerheden yderligere og bidrager til at minimere ulykker og dermed også at undgå unødvendige omkostninger.
Den nye Scania Interlink er markant mere energieffektiv og har potentiale til betydelige brændstofbesparelser, helt op til 8 %, takket være forbedret motor- og gearkasseeffektivitet. Dertil bidrager en ny stop/start-funktion samt fartpilot til yderligere reduktioner i brændstofforbruget. Chassiset er udrustet med uafhængig affjedring på forakslen, der både øger kørekomforten samt bidrager med 500 kg. ekstra bæreevne.
Bussens driftstid forbedres via let udskiftelige kofangerhjørner og forbedret rengøringsvenlighed. Desuden kan bussens driftsomkostninger reduceres markant ved at lade den servicere og vedligeholde gennem Scania Flexible Maintenance, der både er proaktiv og baseret på bussens egne køretøjsdata i realtid.
Bussens nye, udvendige design har et moderne udtryk med større sideruder, Bi-LED eller Bi-Halogen forlygter samt nye side- og baglygter. De elektriske skydedøre resulterer i højere uptime og lavere vedligeholdelsesomkostninger, og indendørs sørger nye materialer for at reducere støjniveauet. Klimasystemet minimerer energiforbruget uanset udendørstemperatur, og dette, sammen med det nye og lysere interiør, bidrager til at gøre bussen endnu mere attraktiv for passagererne.
- Den nye Scania Interlink vil helt sikkert appellere til operatører, der stiller høje krav. At den samtidig udgør en meget bæredygtig transportløsning, bidrager kun yderligere til den positive oplevelse, fastslår Wennerblom.
Med den nye Interlink har Scania nu introduceret en helt ny generation af by- og regionalbusser. Generationsskiftet blev indledt i 2019 og er siden suppleret med løbende opdateringer, ikke mindst af BEV-porteføljen (Battery Electric Vehicles), som har fået forøget både batterikapacitet og elektrisk rækkevidde.
Kilde / Foto.: Scania Danmark
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Vurdering er kun tilgængelig for registrerede brugere.
Vær så venlig at Log ind for at stemme.
Vær så venlig at Log ind for at stemme.
Teksten er ikke vurderet.