Navigation
Besøgende
» Gæster online: 2

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Nyeste artikler
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Glemt kodeord?
DET SIGER TEKSTERNE I DEN GÆLDENDE LOVGIVNING !
DebatFaktisk er der hele tre gældende love,- omkring dette emne !

Først er der den gældende lov om forskelsbehandling !

Så er der den nye mobilitets-pakke fra EU

Dertil kommer den Danske lov om mindsteløn,- ved kørsel internt i Danmark !


HVORFOR GRIBER MYNDIGHEDERNE SÅ IKKE IND ?

Jeg vil på baggrund af dette,- forvente at speditører der gør brug af udenlandske "vognmænd", -fordi disse er billigere end Danske,- når der skal udføres transportopgaver i Danmark,- klart og helt bevidst,- overtræder loven om forskelsbehandling. Speditørernes argument for netop at bruge de "billige løsninger" for at slippe for at betale "Danske priser". Oversat til almindelig Dansk,- sker der her en klar og bevidst forskelsbehandling,- da man jo i henhold til denne lov om forskelsbehandling IKKE må gøre forskel på baggrund af Nationalitet.

Da Danske vognmænd på grund af diverse driftsomkostninger,- IKKE kan påtage sig transportopgaver til reduceret fragtpris,- forventer speditørerne sikkert,- at de overtræder loven om forskelsbehandling af nød. Dette argument vil ikke være rimelig, -alene af den grund at man jo kan betale samme fragtpris til alle. Her kollidere problemet så med mobilitets-pakken,- der klart og tydeligt stiller krav om,- at vognmænd SKAL aflønne chaufførerne med mindst de gældende lønsatser,- der er gældende i det land man udføre transportopgaver i.

De udenlandske vognmænd bliver forhindret i,-at overholde lønkravet fra EU,- alene på grund af,- at speditørerne overtræder loven om forskelsbehandling,- og dermed fratager vognmændene mulighed for,- at aflønne chaufførerne lovligt. Dette faktum er også gældende i forhold til den Danske lov om mindsteløn ved kørsel internt i Danmark.

Således står vi med et forhold,- hvor speditørerne reelt tvinger udenlandske vognmænd til at overtræde hele to gældende love,- fra henholdsvis EU og Danmark. De overtræder selv loven om forskelsbehandling,- og tvinger på denne måde de udenlandske vognmænd til at overtræde kravene i mobilitets-pakken og dertil også den Danske lov om mindsteløn. Måske dette er forhold der kan udløse et medvirkeransvar,- eller noget der er værre.

Det er også værd at ligge lidt i ROM-TRAKTATEN,- hvor der står skrevet,- at ingen må opnå fordele på bekostning af andre ! Jeg har min personlige holdning til anvendelse af denne tekst,- i forhold til måden speditørerne møver sig ind på markedet på,- for det ER jo netop ved at gennemtvinge sig fordele,- på andres bekostning. EU kom efter flere Østeuropæiske lande,-på grund af deres brug af diæter som en del af lønnen,- som andre lande ikke kunne gøre. Dette blev anset for at være,- unfair konkurrence !


HVORFOR LAVE LOVE,- - HVIS DE IKKE SKAL HÅNDHÆVES ?

PS. Denne skrivelse er sendt til flere kontakter i EU,-for at høre deres mening !
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Vurdering er kun tilgængelig for registrerede brugere.
Vær så venlig at Log ind for at stemme.

Teksten er ikke vurderet.