Navigation
Besøgende
» Gæster online: 2

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Nyeste artikler
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Glemt kodeord?
NÅR LOVEN IKKE LIGE PASSER TIL DET MAN ØNSKER !
Debat
Vi oplever igen et ramaskrig,- fordi en vedtaget lov,- "pludselig" træder i kraft !

Og JA,- det er præcis det samme hver eneste gang !

Det der så lige "ryster" mig personligt,- er reaktionen fra en "Organisation" !

Selvfølgelig er "det nye" en belastning,- men hvor nyt er "det nye" egentlig ?


DER ER IHVERTFALD IKKE NOGET NYT I REAKTIONEN !

I dag, mandag 21. november, udløber perioden med vejledende kontrol af de nye arbejdstidsregler for chauffører, som betød at reglerne indtil nu ikke er blevet sanktioneret.Og selvom der er blevet lyttet til mange af branchens bekymringer inden bøderne nu begynder at falde, er det stærkt kritisabelt, at branchen skal underlægges flere bøder, mener ITD.

Her kan man så undre sig lidt over,- hvad der tre bogstaver  "I T D"  står for,- og mit bud vil være,- at de står for  "Internationale Transport Dilettanter"  ! Først vil jeg påstå,- at reglerne omkring arbejdstid altid har været tæt på det de er i dag,- men de er blot aldrig blevet håndhævet.  Så kommer EU´s "Mobilitetspakke" med en tekst der så bare SKAL håndhæves.  Og pudsigt nok,- oplever vi ikke den samme reaktion omkring andre tekster i denne pakke,- som ikke bliver håndhævet og sanktioneret overhovedet. Bekymringen fra "ITD",- omkring vognmænds udvidelse af vognparken,- for at kunne betjene kunderne,- vil jo blot gøre den store mangel på chauffører,- endnu større.

At man belaster miljøet når man vælger at udføre de natlige opgaver i dagtimerne,- har jeg svært ved at fatte ?  Hvis en lastbil bruger 100 liter diesel for at udføre opgaverne om natten,-bruger den vel også 100 liter diesel om dagen ? Nå ja,- så er der lige det med trængsel på vejnettet,- som nok kan reduceres betragteligt,- hvis man håndhæver flere af teksterne i denne"vejpakke". Det vil nemlig koste dyrt for de mange "østbiler",- som så vil forsvinde stille og roligt,-( vil jeg påstå ),- for de er her jo kun fordi de er billige i drift.


Derudover er der mange vognmænd og chauffører, som må skære gevaldigt ned i deres kørsel for at undgå bøder. Og det giver ingen mening i en tid med chauffør- og kapacitetsmangel. Især når reglerne ikke har noget med trafiksikkerheden at gøre,- lyder det fra politisk chef hos ITD, Henriette Kjær, i en pressemeddelelse. ?????

Her skal man nok være ansat og aflønnet i en interesseorganisation med flere "kasketter" som ITD,- for at have denne holdning. Personligt mener jeg da klart,- at  "trætte chauffører"har meget med trafiksikkerhed at gøre. Der er jo klinisk dokumentation for,- at natarbejde kan medføre tilstande,- der minder om "promillekørsel" !

"FANDEN  HYTTER  SIGNE"  OG  "SIGNE"  ER  EN  SLEM  PIGE   !
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Vurdering er kun tilgængelig for registrerede brugere.
Vær så venlig at Log ind for at stemme.

Teksten er ikke vurderet.