Navigation
Besøgende
» Gæster online: 2

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Nyeste artikler
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Glemt kodeord?
DER BLEV LIGE BEHOV FOR ENDNU ET BREV TIL FÆRDSELSSTYRELSEN !
InfoPersonligt oplevede jeg et behov for en ny henvendelse til Færdselsstyrelsen !

Om man ikke forstod,- hvad det var jeg søgte svar på,- vides ikke !

Måske ønskede man også bare at få mig "lullet i søvn" !

Så jeg prøver lige en gang mere !


TILTROEN TIL "STYRELSEN" ER FORTSAT MEGET LAV !

ATT. Færdselsstyrelsen Sorsigvej 35,- 6760 Ribe !

Først vil jeg takke for Jeres svar på mine to henvendelser,- og håber nu på et lidt mere uddybende svar,- hvis dette er muligt ? Jeg savner fortsat svar på,- om Færdselsstyrelsen har fået øget beføjelser,- eller om man fortsat blot er en "styrelse" uden egentlig beføjelser ? Det blev jo nærmest "bøjet i neon" omkring "P-vagterne" der ikke måtte udskrive bøder,- men blot "P-afgifter" som yderst sjældent blev betalt.

Min første henvendelse er blevet besvaret med en redegørelse omkring lovbekendtgørelse nr. 1051 af 12. november 2012 om godskørsel (med senere ændringer) der klart siger, at en indehaver af en tilladelse til godskørsel for fremmed regning enten skal : (og her oplyses der så om indholdet i denne lovtekst ). Ja, -det er sådan set fint nok.


MEN,- så kommer vi til en oplysning fra Jer,- omkring Danske chauffører,- sådan som jeg forstår den ordlyd Jeres svar indeholder,- nemlig denne meget spændende linie :
Såfremt Færdselsstyrelsen skulle modtage falske lønsedler eller ansættelseskontrakter fra en virksomhed, vil Færdselsstyrelsen naturligvis politianmelde virksomheden for forholdet.


Her vil det være aldeles interessant at høre lidt om,- HVORDAN man i Færdselsstyrelsen overhovedet opdager,- at der er tale om falske lønsedler og ansættelseskontrakter ? I svaret stod det lysende klart,- at proceduren omkring udenlandske chauffører,- omfatter et samarbejde med "hjemlandet",- hvilket forhåbentlig kun gælder når vognmandenogså er udenlandsk ?

Hvordan er proceduren i tilfælde,- hvor vognmanden er etableret i Danmark,- men udelukkende anvender udenlandske chauffører ? Er det så virksomhedens Nationalitet,- bestemt af,- hvor virksomheden er etableret,- der er afgørende for den anvendte procedure ? Det virker på mig lidt "bøvlet",- hvis det er chaufførens Nationalitet det afgør dette ?

Jeg spørger ind til dette,- da det er almindelig kendt branchen,- at flere og flere Danske virksomheder gør brug af udenlandske chauffører i Danske lastbiler. Faktisk er der velkendt eksempel med en virksomhed i omegnen af Århus,- der netop følger denne "model",- med Danske lastbiler og udenlandske chauffører. Da der er flere chauffører der åbent fortæller,- at de møder lastbilerne fra denne virksomhed,- meget tidligt om morgenen,- og også sidste på eftermiddagen. Dette indikere jo klart,- at der er tale om lastbiler der er aktive i op til 10-12 timer hver eneste dag. Det suspekte er,- at disse chauffører altid fremviser lønsedler med et aflønning for 37 timer om ugen.

Desværre er der også andre virksomheder,- der anvender samme "model",- uden at der sker noget ved det. Her vil være tale om,- at man konvertere den ugentlige indtjening til et timetal på disse 37 timer,- til trods for at sandheden er en anden. Dette bruger man som dokumentation for,- at man følger en af de overenskomster der stilles krav om,- og det bliver så automatisk "godkendt" hos Færdselsstyrelsen,- men burde udløse tab af tilladelser.


Mvh.
Dan F. Jørgensen
eurodrivers.dk

Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Vurdering er kun tilgængelig for registrerede brugere.
Vær så venlig at Log ind for at stemme.

Teksten er ikke vurderet.