Navigation
Besøgende
» Gæster online: 1

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Nyeste artikler
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Glemt kodeord?
SÅ LIDT SKAL DER TIL !
DebatFair konkurrence på lige vilkår,-må være målet for alle !

Opskriften på det,- er ganske simpel !

Det kræver naturligvis,-at man virkelig VIL nå det mål !

"Opskriften" kan bruges i samtlige medlemslande i EU !


"VÆRKTØJET" FINDES ALLEREDE,- OG I FLERE UDGAVER !

Hvis vi lige starter med vores hjemlige kontroverser,- så vil det meste af den tilstedeværende snyd,- blive afsløret med en lov omkring brugen af data fra lastbilernes kontrolapparater. Her mener jeg,- at det skal vedtages ved lov,- at der skal være en kopi af tachografen vedhæftet lønsedlen. Så simpelt kan det gøres !

Tager vi så de mange udenlandske aktører,- og det gælder både de reelt udenlandske og de såkaldte udflagede "datterselskaber",- så findes der værktøj nok til at man kan sætte ind overfor dem også. Her mener jeg ikke,-at der er behov for at vedtage nye love og regler,- da der allerede findes rigeligt af den slags,- der bare ligger henkastet i en skuffe,- og samler støv.

Det største problem her er,- at man vælger den "nemme løsning",- og kaster hele skylden på EU. Her begår man en stor fejl,- for EU har allerede lovgivet omkring stort set alle de forhold,- branchen "bøvler med". Derfor er det de enkelte medlemslande,- der skal trække i arbejdstøjet og leve op til præcis de samme "standarder" vi meget gerne så,- at de Østeuropæiske medlemslande levede op til.

SÅ,- glem alt om Østlandenes holdning og tag så de mange værktøjer i brug. Når man har vedtaget at lønsedler skal være ledsaget af en udskrift af tachografen,- både for Danske og udenlandske chauffører,- så har man taget det første skridt. Det næste skridt må så være,- at man nægter udenlandske lastbiler kørsel i Danmark,- hvis de ikke kan fremvise troværdig dokumentation for,- at deres løn og arbejdsforhold,-er i henhold til den gældende lovgivning. De øvrige krav om dokumentation skal naturligvis også være opfyldt.

Dernæst skal man begynde at tage en del love og regler alvorligt. Det gælder ikke mindst omkring det famøse "45-timers-hvil",- som man end ikke tænker på at håndhæve. Der vil nok være en del der også vil pege på reglerne for "retur til hjemlandet",- for både chauffører og lastbiler. MEN,- de regler vil der helt automatisk blive lidt stille omkring,- når man håndhæver lovgivningen for løn,- og for det famøse "45-timers-hvil",- da dette vil holde de fleste udenlandske lastbiler,- laaaangt væk fra Danmark. Her skal man så lige huske på,- at kontrollen gælder for alle,- uanset nummerpladen,-og er derfor ikke forskelsbehandling.


DET VIL TAGE 4 UGER,- - -OG SÅ ER DER "LIGEVÆGT" !
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Vurdering er kun tilgængelig for registrerede brugere.
Vær så venlig at Log ind for at stemme.

Teksten er ikke vurderet.