Navigation
Besøgende
» Gæster online: 3

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Nyeste artikler
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Glemt kodeord?
PASSIV OG EKSTREMT GÆSTFRIHED !
DebatHer henviser jeg til myndighederne i Danmark !

ALLE medlemslande er vel underlagt EU-lovgivningen,- - generelt ?

Samtidig har Danmark sin egen lovgivning,- at forholde sig til !

Det udløser store fordele til "snylterne" fra Østeuropa !


HVOR LOVLIGT ER DET MON EGENTLIG ?

Dette indlæg kan faktisk blive ret kort,- og jeg skriver det også kun,- fordi jeg finder det nødvendigt.  Vi er temmelig mange efterhånden,- der klart føler,-at visse Østeuropæiske medlemslande,- er genstand for særbehandling,-og udbredt "gæstfrihed",- som jeg kalder det,- i mangel af en bedre betegnelse.

Vi kan begynde med lovgivningen fra EU,- som tager udgangspunkt i "Rom-traktaten",- - -eller sådan burde det være,- men er det nu også tilfældet  ?For ikke at skulle skrive et par hundrede linier,- vil jeg nøjes med at henvise til to forhold,- nemlig "mobilitets-pakken" og loven om forskelsbehandling.

"Rom-traktaten" gør det klart for alle,- at  "ingen må drage fordel,- på bekostning af andre".  Jeg har svært ved at finde eksempler på,- at dette er noget nogen forsøger på at leve op til,- - - nok mere tværtimod  !

"Mobilitets-pakken" indeholder en tekst der lyder således :  "Samme løn for samme arbejde,- - på samme sted",- og dertil kommer et slogan fra kommissionen for konkurrence og sociale forhold,- der siger :  "Fair konkurrence på lige vilkår"  !

Lovgivningen omkring forskelsbehandling skal sikre,- at ingen forhold må gøres ringere,- på baggrund af en stribe eksempler,- som eksempelvis "nationalitet".Derfor var Danmark nødt til at lade loven om mindsteløn ved kørsel internt i Danmark,- være gældende for ALLE chauffører.  Da denne lov blev "søsat" var den kun gældende for udenlandske chauffører,- hvilket klart var en overtrædelse af lovgivningen om forskelsbehandling.  Denne Nationale lov trådte i kraft d. 1. Jan. 2021-men var "straffri" frem til d. 1. April 2021,- og blev gældende for Danske chauffører d. 1. Jule 2021.

Danmark har så besluttet at såkaldt "tredielandskørsel" ikke skal være omfattet af den gældende lovgivning for mindsteløn. Her vil jeg så personligt mene,-at der er tale om forskelsbehandling på baggrund af en særlig type transportopgaver,- og må således anses for at være en overtrædelse af gældende  EU-lovgivning.

EU har vedtaget en "EU-mindsteløn",- som Danmark har valgt at få "prøvet" ved EU-domstolen,- til trods for at der angiveligt ikke er  fare for,- at denne mindsteløn vil påvirke "Den Danske Model" på nogen måde.  Det ville nok være rimeligt,- at få prøvet Danmarks "gæstfrihed" overfor "tredielandskørsel" ved EU-domstolen også,- da der her klart er tale om bevidst forskelsbehandling.


STOP  MEDLEMSLANDE   DER   "DRAGER  FORDEL,- - PÅ  BEKOSTNING  AF  ANDRE"   !
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Vurdering er kun tilgængelig for registrerede brugere.
Vær så venlig at Log ind for at stemme.

Teksten er ikke vurderet.